סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו א' אפריל 28, 2024 12:39 am

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מחבר
ראי שעל הקיר
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 48682
בלוג: הצג בלוג (6)

ארכיונים
- אוקטובר 2013
חוק וסדר מס' 6 והפעם - אוקטובר 2014, הנה אנו באים!
   ב' אוקטובר 07, 2013 11:06 pm
חוק וסדר מס' 5 והפעם - חילוף
   ש' אוקטובר 06, 2012 7:26 pm

+ מאי 2012
+ מרץ 2012
+ פברואר 2012

חיפוש בלוגים


 [ 7 תגובות ] 

קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 1:57 am 
1 מתוך 52 מתוך 53 מתוך 54 מתוך 55 מתוך 5
ברוכים הבאים ל"חוק וסדר", בלוג החוקה החדש שלי.
מדי פעם אזרוק לכאן מאמר בענייני חוקת הכדורסל, משהו שיאיר - אני מקווה - נקודות נסתרות בחוקת המשחק הנהדר הזה, ואולי ישבור כמה מיתוסים.
חלק מהמאמרים הופיעו בעבר במקומות אחרים (עם העדכונים המתבקשים), חלק יהיו מקוריים.

שני דברים חשובים לפני שנתחיל:
1. אנחנו עוד לא ב-NBA... המאמרים שלי יתייחסו לחוקת פיב"א ואליה בלבד, אלא אם כן אציין אחרת.
2. אני לא שופט, מעולם לא הייתי שופט, ואף פעם לא שפטתי אפילו משחק קט-סל רשמי. כך שחבל לכם על הזמן לחפש אותי... מצד שני, יכול להיות שיש מסמכים והנחיות ששופטים מקבלים לפעמים, ואני לא רואה. אני פועל רק לפי מסמכים רשמיים - החוקה הרשמית וקובץ הפירושים הרשמיים של פיב"א (כפי שהם מופיעים באתר פיב"א) והחוזרים הרשמיים של איגוד הכדורסל (כפי שמופיעים באתר איגוד הכדורסל).

כל תיקון, הערה, שאלה או קללה יתקבלו ובמידת האפשר ייענו - גם בפורום עצמו וגם בהודעה פרטית אלי.

ואחרי ההקדמה הארוכה הזו, אפשר להתחיל בפוסט הבכורה של "חוק וסדר".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


אחד מחוקי הכדורסל שהייתי רוצה לראות מיושם גם בחיים שמחוץ לכדורסל זה חוק העבירה הטכנית. יש יותר מדי אנשים שהייתי רוצה לשרוק להם טכנית, סתם כי מגיע להם. אתם לא חושבים שגם אתם?


לעבירה טכנית יש סעיף מיוחד בחוקה, סעיף 38, שמגדיר אותה ומגדיר גם את המקרים הבסיסיים שבעטיים שורקים לעבירה טכנית. בנוסף, מפוזרים בחוקה עוד כמה מקרים פה ושם שמחייבים עבירה טכנית. בואו נדבר על זה קצת.

עבירה טכנית, בעקרון, היא עבירה של חוסר ספורטיביות ללא מגע. היא מופרדת לעבירות טכניות נגד שחקנים (החמישה שנמצאים על המגרש) ועבירות טכניות נגד הגורמים האחרים של הקבוצה – המאמן והאנשים שעל הספסל (כולל השחקנים המחליפים). גם אלה וגם אלה נענשות באותו עונש – שתי זריקות ולאחר מכן הכנסת כדור מהצד, מההמשך של קו מחצית המגרש. הקבוצה שתכניס את הכדור, אגב, תקבל גם שעון זריקות חדש ומלא של 24 שניות (ולא 14).

אז אם העונש הוא אותו עונש, איפה פה ההבדלים?

עבירה טכנית נגד מי שמוגדר "שחקן על המגרש" – כלומר, אחד מהחמישה שכרגע משחקים – היא עבירה לכל דבר. משמע, היא נרשמת במניין העבירות האישיות של אותו שחקן, וגם במניין העבירות הקבוצתיות ברבע.

הגורמים האחרים במשחק שיכולים לקבל עבירה טכנית הם המאמן והספסל. עבירות נגד המאמן או הספסל, בניגוד לעבירות נגד השחקנים שעל המגרש, לא נספרות במאזן העבירות הקבוצתיות ברבע. למעשה, לפי לשון החוקה הרשמית, גם עבירות טכניות לספסל נרשמות למאמן – אבל ההתייחסות אליהם היא אחרת מאשר עבירות טכניות ישירות נגד המאמן כתוצאה מהתנהגותו-שלו. כדי להקל על הקריאה, נמשיך לקרוא להן כאן "טכניות נגד הספסל".

עד כאן הכל ברור. אז מה יש פה לכתוב?

קודם כל, עבירה טכנית נגד כל גורם על הספסל (מלבד המאמן) נחשבת לעבירה נגד הספסל כולו. זה כולל גם את השחקנים שכרגע הם מחליפים. את זה כבר אמרנו. אבל מה קורה אם נשרקת עבירה טכנית נגד שחקן ממש בזמן שהוא מחליף או מוחלף? נניח ששחקן מוחלף, ובדרך לספסל זורק כמה מילים לשופט ומקבל טכנית. האם זו עבירה נגד שחקן על המגרש – או עבירה נגד שחקן ספסל, כלומר נגד הספסל כולו? מהי הנקודה בה שחקן שיורד מהמגרש משנה את מעמדו משחקן על המגרש לשחקן ספסל?

ובכן, אם החילוף הוא תוך כדי משחק – השחקן המחליף ניגש למזכירות ומסמן על רצונו להיכנס. בהזדמנות הראשונה שבה הוא יכול להיכנס, המזכירות מעירה את תשומת לב השופט. השופט מסמן את החילוף ומזמין את המחליף להיכנס למגרש. זוהי נקודת האל-חזור בה המחליף הופך לשחקן על המגרש, והמוחלף הופך לשחקן ספסל. משמע, השאלה היא האם הטכנית נשרקה לפני או אחרי הסימון של השופט על החילוף.

אם החילוף מתבצע תוך כדי פסק זמן, נקודת החילוף היא האישור של המזכירות לבקשתו של המחליף להיכנס – אין צורך באישור של השופט.

מה לגבי עבירה טכנית לשחקן שנשרקו לו כבר חמש עבירות ועוד לא הוחלף? נניח ונשרקת עבירה חמישית לשחקן על המגרש. עוד לפני הסימון של המזכירות והשופט לביצוע החילוף שלו, הוא מתווכח עם השופט וחוטף גם טכנית. למי נזקפת הטכנית אז? לשחקן כשחקן על המגרש, או לספסל?
החוקה חותכת את זה חד משמעית. שחקן שביצע חמש עבירות ואמור להתחלף, עובר למעמד של שחקן ספסל באופן מיידי, בלי שמחכים לסימון של השופט. כל עבירה נגד שחקן שכבר ביצע חמש עבירות היא עבירה טכנית נגד הספסל, גם אם זה לפני סימון השופט או המזכירות.

ועכשיו משהו אחר. בטח יצא לכם לראות מתישהו את המחזה הבא: שחקן ספסל מתווכח עם השופט, מקבל טכנית – כלומר הספסל מקבל טכנית – ואז ניגש השופט אל המאמן ומרחיק אותו! המאמן הנדהם אומר: "אני? מה עשיתי? בכלל שתקתי כל הזמן הזה!" לא עוזר למאמן המסכן כלום – הוא מורחק. למה זה?

זה מפני שהמאמן סובל גם בגלל מעשיו שלו וגם בגלל מעשיהם של שאר היושבים על הספסל... כאמור, לפי לשון החוקה הרשמית גם עבירות טכניות לספסל נרשמות על שמו של המאמן. מאמן מורחק אוטומטית מהמגרש אחרי שתי טכניות נגדו באופן אישי, או אחרי שלוש טכניות למאמן + הספסל. כלומר, גם אם שלוש הטכניות נשרקו נגד מישהו אחר על הספסל ואף לא אחת נגד המאמן – המאמן הוא זה שמשלם את המחיר.

ומה בקשר לשחקן? האם הוא מורחק אוטומטית אחרי מספר טכניות כמו מאמן? למרבה ההפתעה, לא; אין שום סעיף בחוקה שאומר דבר כזה. תיאורטית, שחקן יכול לצבור ארבע עבירות טכניות ולהישאר על המגרש (אם לא ביצע עבירה נוספת, כמובן). יכול להיות שהשופטים יחליטו להרחיק אותו בלי קשר, פשוט כי הם חושבים שהתנהגותו מצדיקה הרחקה – אבל זה נתון לשיקול הדעת של השופטים. אין הרחקה אוטומטית כתוצאה מטכניות לשחקנים.

אז על התנהגות רעה אנחנו יודעים שאפשר לקבל טכנית. אילו עוד מקרים יכולים לגרום לטכנית? יש כמה, לא אפרט את כולם, אבל הנה שתי דוגמאות.

באחד ממשחקי מכבי ביורוליג איחרה מכבי בצורה בולטת לחזור למגרש בסיום פסק הזמן. תגובת השופטים לא איחרה לבוא – הם חייבו את מכבי בעוד פסק זמן. זה בדיוק מה שאומרת החוקה על מקרה כזה (ובמאמר מוסגר, אני חושב שהחוק הזה לא נאכף בחומרה הראויה). למזלה של מכבי, היה לה עוד פסק זמן, כך שהיא יצאה בעונש מינימלי – פסק זמן נוסף ש"נשרף". אם לא היה לה עוד פסק זמן, המאמן שלה היה מקבל מיידית עבירה טכנית. זאת ועוד – אם מכבי הייתה חוזרת על התנהגות כזו, המאמן היה מקבל טכנית מיידית בלי שום אזהרה נוספת.

עוד דוגמה מעניינת היא "פלופ" – נפילה של שחקן במטרה להערים על השופט ולסחוט עבירה כשאין כזו. שחקן שנתפס על ידי השופט עושה מעשה כזה, בשלב הראשון יוזהר על ידי השופט. יתרה מכך, האזהרה תועבר גם למאמן שלו ותהייה תקפה לכל שחקני הקבוצה! השחקן הבא מאותה קבוצה שיבצע פלופ – גם אם זה לא אותו שחקן שביצע את הפלופ הראשון – יקבל טכנית בלי שום אזהרה נוספת.

יפה, סגרנו עוד נקודה. מה עוד כדאי לדעת? כדאי לדעת על "אינטרוולים במשחק".

לא, זו לא שיטת אימון כושר; "אינטרוול במשחק" (במקור interval of play) הוא קטע במשחק שבו המשחק לא משוחק. אינטרוול אחד מתחיל 20 דקות לפני כדור הביניים הפותח את המשחק, ומסתיים בכדור הביניים עצמו – כלומר, בפתיחת המשחק; אינטרוולים אחרים הם ההפסקות בין הרבעים ולפני כל הארכה, מרגע סיום הרבע הקודם ועד שהשחקן שמכניס את הכדור כדי להתחיל את הרבע הבא מקבל את הכדור מידי השופט. הפסקות אחרות במשחק, כולל פסקי זמן, אינן נחשבות ל"אינטרוולים".

מה קורה אם יש עבירה טכנית בזמן אינטרוול? מה שיקרה הוא שהרבע הבא יתחיל בביצוע העונש – שתי זריקות וכדור מהצד. זה יקרה במקום הכנסת הכדור לפי חץ הפוזשן ברבעים שהם לא הרבע הראשון. שימו לב – זה לא משנה לטובת מי חץ הפוזשן מצביע. הכנסת הכדור אחרי זריקות העונשין תהייה בכל מקרה של הקבוצה השנייה, זו שלא ביצעה את העבירה. במקרה הזה חץ הפוזשן לא יחליף כוון, כי מצב כדור הביניים בעצם התבטל על ידי העבירה הטכנית. לעומת זאת, אם העבירה הטכנית קרתה באינטרוול הראשון - זה שמקדים את פתיחת המשחק - המשחק ייפתח בשתי זריקות לקבוצה השנייה, ואחריהן יהיה כדור הביניים שפותח את המשחק.

דבר חשוב שכדאי לדעת על אינטרוול הוא שבזמן האינטרוול, כל השחקנים הרשומים בטופס נחשבים לשחקנים על המגרש! גם שחקן שסיים את הרבע הקודם על הספסל, משנה את מעמדו ל"שחקן על המגרש" ברגע שהרבע הסתיים ומתחיל האינטרוול. אם הוא יבצע עבירה טכנית עכשיו – העבירה תיזקף נגדו כשחקן על המגרש. כלומר, עבירה אישית נגדו ועבירה קבוצתית נגד קבוצתו, שתתחיל את הרבע הבא כשלחובתה כבר נזקפת עבירה אחת.

עד כאן להפעם. תתנהגו יפה ולא תקבלו טכנית.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


נערך לאחרונה על ידי ראי שעל הקיר בתאריך ב' מרץ 05, 2012 11:46 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.


 פרופיל אישי  
 


תגובות
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
ערן
קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 10:41 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' אפריל 09, 2009 2:55 pm
הודעות: 2106
בלוג: הצג בלוג (0)
מאוד מאוד מעשיר ומעניין. תמיד נחמד לקרוא על הדברים הקטנים האלה שאתה תוהה לגביהם תוך כדי משחק ובורחים לך מהראש לאחריו.

שאלה שעלתה לי בעקבות הקריאה, נניח ולשחקן יש 4 עבירות, נעשית עליו עבירה והוא אמור ללכת לקו. בין העבירה לבין ההליכה לקו קורה משהו (יריקה על שחקן אחר, הערה לשופט וכ"ו) והשחקן מקבל טכנית, מה שמקנה לו 5 עבירות שמוציאות אותו מהמשחק. הקבוצה השנייה זורקת את 2 הזריקות הטכניות, ועכשיו הגיעה השעה לזריקות העונשין שצריכות להתקיים בעקבות העבירה שנעשתה על השחקן שיצא בעבירה בטכנית. האם במצב כזה יש למאמן זכות לבחור איזה מהשחקים ברצונו שייקחו את הזריקות? שהרי זה כמעט כמו לתת לקבוצה "פרס" על העבירה הטכנית.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
ראי שעל הקיר
קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 1:33 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 48682
בלוג: הצג בלוג (6)
שאלה מאד יפה, מקרה שלא ממש מכוסה בחוקה. עד כמה שאני מבין ממקרים קצת אחרים - עונשים זהים מבטלים אלה את אלה, כך שלא ייזרקו פה זריקות עונשין כלל, ויישאר הכדור מהצד. אבל אני לא סגור על זה, כי החוקה מדברת ספציפית על מקרים בהם העונש המלא על העבירות הוא זהה (למשל, עבירה ב"ס מצד אחד וטכנית מצד שני - העונש על שתיהן הוא 2 זריקות וכדור מהצד, אז העונשים מבטלים זה את זה).

נניח לצורך התשובה שהעונשים במקרה שהבאת, שהם לא זהים עד הסוף, לא מבטלים זה את זה בשום חלק שלהם. אז במקרה כזה, קודם כל - השחקן שקיבל את הטכנית, שהיא החמישית שלו, יוצא מיידית מהמשחק. מי שיקלע במקומו את העונשין הוא המחליף שלו. אין למאמן, או למאמן היריב, אפשרות לבחור שחקן אחר שיזרוק (כמובן שהמאמן יכול לנצל את המצב ולהכניס כמחליף קלעי עונשין טוב...)

לגבי הסדר - זריקות העונשין הראשונות יהיו אלה של העבירה הרגילה, כי היא קרתה קודם. אחר כך יהיו שתי הזריקות + כדור מהצד לקבוצה השנייה, על הטכנית.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


נערך לאחרונה על ידי ראי שעל הקיר בתאריך ש' פברואר 04, 2012 1:34 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
picknroll
קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 2:33 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ש' אוגוסט 04, 2007 12:57 pm
הודעות: 5029
בלוג: הצג בלוג (0)
אתה צודק. החוקה מדברת באופן ברור שעונשים לא זהים לא משלימים זה את זה. עבירה טכנית לא זהה לעבירה רגילה. הן לא יבטלו אחת את השניה.

_________________
נערך יותר מפעם אחת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
shmueliki
קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 8:54 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 21174
בלוג: הצג בלוג (0)
ברכות על הבלוג .

כמדומני שפעם היה מיתוס כלשהו - ששחקן מורחק אחרי 2 עבירות טכניות . החוק השתנה או שזו סתם הייתה מוסכמה שגויה ?

אותי מאוד מעניינים המקרים הנוספים , שבהם מקבלים טכנים ( שבחרת שלא לפרט ) . יש תגובה של השופטים לשחקן שזורק את הכדור על שחקן אחר בזמן שהמשחק משוחק ( לכאורה , תמיד אפשר לטעון שזה לא היה מכוון והוא ניסה לבצע פעולת משחק לגיטימית שהשתבשה לו ) ?

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
ראי שעל הקיר
קישור קבועפורסם: ש' פברואר 04, 2012 10:57 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 48682
בלוג: הצג בלוג (6)
לא יודע איזה מיתוס היה. מאז שאני עוקב אחרי החוקה (משהו כמו 10 שנים) אין כזה דבר. על שתי ב"ס יש, שתי טכניות לא. ב-NBA היחס לטכניות הוא שונה, הן לא נספרות כעבירות אישיות ושם באמת יש הרחקה אוטומטית.

אין פירוט ספציפי לגבי מה שהבאת, ובעקרון הכל אפשר לטעון. בסופו של דבר השופט הוא זה שיחליט אם לדעתו זה היה מעשה לא ספורטיבי, או חלק ממהלך לגיטימי.

אילו עוד מקרים כן מפורטים? למשל, עיכוב המשחק על-ידי מניעת הכנסת כדור של היריב, למשל במכה שמפילה את הכדור מהיד של השחקן המכניס; כיסוי שדה הראייה של השחקן הנשמר על ידי יד סמוך לעיניים שלו; התגרות מוגזמת בקהל היריב; היתלות על הטבעת כדי ליצור יתרון במשחק; הפרעה לזריקה של יריב על ידי צעקה או רקיעה ברגליים; יש עוד פה ושם. בעקרון, היחס לכאלה מקרים הוא כמו פלופ: קודם אזהרה, שמועברת למאמן ותקפה לכל שחקני הקבוצה. הבא שיעשה את זה יחטוף בלי אזהרה.

החוקה מתארת גם שחקן שעושה goaltending על זריקת עונשין אחרונה של היריב; במקרה כזה כמובן הנקודה נחשבת, בנוסף השחקן שעשה את המעשה מקבל טכנית.

ולגבי מאמן או ספסל? למשל: שחקן שאמור לפתוח בחמישיה מאחר לעלות למגרש ללא הסבר מניח את הדעת, ומגיע בתוך 15 הדקות המותרות (אחרי 15 דקות זה כבר מצב של forfeit). מה עוד? איחור מוגזם בחילוף של שחקן עם 5 עבירות (בעקרון העונש הוא פסק זמן על עיכוב המשחק, אם אין לקבוצה פסק זמן - טכנית); משחק עם שישה שחקנים על המגרש; או אם השופטים מגלים ששחקן שביצע 5 עבירות נשאר על המגרש או חזר לשחק אחרי זה (אם כי פעולות שהוא השתתף בהן, למשל סלים שהוא קלע, לא יבוטלו).

אלה רוב המקרים המפורטים, יש עוד דברים מפוזרים בחוקה ובקובץ הפירושים פה ושם.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


נערך לאחרונה על ידי ראי שעל הקיר בתאריך ש' פברואר 04, 2012 11:11 pm, נערך 4 פעמים בסך הכל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
Amos Gueta
קישור קבועפורסם: א' פברואר 05, 2012 3:53 am 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 3:11 pm
הודעות: 8234
בלוג: הצג בלוג (1)
אני בעקרון אוהב יותר את היחס לטכניות בNBA מאשר באירופה. הוא שם דגש על ענישה פרסונלית ולא קבוצתית. העונש הקבוצתי על טכנית באירופה מוגזם - 2 נקודות + כדור, עונש שיש לו אימפקט פי כמה על המשחק מאשר זה האמריקאי. כיוצא מכך, למעשה שופטים באירופה מעלימים עין מטכניות רבות שצריכות להשרק כדי לא להשפיע על המשחק. מנגד, האימפאקט הפרסונלי שיש לטכנית האמריקאית חמור יותר כי שתי כאלו מרחיקות אותך, ואתה צפוי גם להרחקות נוספות (ולפגיעה במשכורת) בכפוף לריוויו של הקלטת ולכמות הטכניות שצברת.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
ראי שעל הקיר
קישור קבועפורסם: א' פברואר 05, 2012 12:20 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ש' דצמבר 02, 2006 4:18 pm
הודעות: 48682
בלוג: הצג בלוג (6)
הנה שאלה מעניינת שנשאלתי, משהו שלא חשבתי עליו: מה קורה עם מאמן-שחקן? אם הוא חוטף טכנית, בתור מה הוא חוטף אותה? בתור מאמן או בתור שחקן?
ובכן, קובץ הפירושים הרשמיים אומר שמעמדו כשחקן קודם למעמדו כמאמן בהקשר הזה. אם הוא נמצא כרגע על המגרש (כלומר, אחד מהחמישה שמשחקים בפועל) וחוטף טכנית, הוא מקבל אותה בתור שחקן - כלומר, עבירה אישית נגדו ועבירה קבוצתית נגד הקבוצה שלו. אם הוא כרגע במעמד שחקן מחליף ונמצא על הספסל, הוא מקבל אותה בתור מאמן.
ומה קורה בזמן "אינטרוול של המשחק", כמו שהגדרתי אותו במאמר? כמו שכתבתי במאמר, בזמן אינטרוול כל השחקנים שרשומים בטופס הם במעמד שחקן על המגרש. זה כולל גם את המאמן-שחקן. לכן הוא יקבל את הטכנית בתור שחקן.

בינתיים מצאתי טעות במאמר וערכתי אותו. התיקון הוא שאם יש טכנית באינטרוול הראשון - זה שלפני פתיחת המשחק - המשחק ייפתח בשתי זריקות לקבוצה השנייה, ואחריהן לא תהייה הכנסת כדור, אלא כדור ביניים לפתיחת המשחק באופן רגיל לחלוטין.

_________________
אנחנו מגש היהודים שעליו לך ניתנה מדינת הכסף.
...הכרזה זו, במושב מועצת המדינה הזמנית (מגילת העצמאות)

ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את קרתגו ולבטל את חץ הפוזשן.


נערך לאחרונה על ידי ראי שעל הקיר בתאריך א' פברואר 05, 2012 12:36 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

 [ 7 תגובות ] 

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים רשומים: Lakic, uriel17


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.
הבלוגים נוצרו על ידי מוד בלוג משתמש © EXreaction