סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ה' יוני 25, 2026 6:29 am

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 129 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ב' יוני 16, 2025 8:05 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3248
בלוג: הצג בלוג (0)
whatNot כתב:
Att כתב:
whatNot כתב:
סאבוניס כתב:
טוב, עם תיאוריות קונספירציה ("שיפוט מכור") אני לא מתווכח. אם עושה לך טוב להאמין בזה, אז לבריאות. קצת חבל בעיני שזה משתלט כאן על השרשור כמו בהופס ובטוויטר, במקום שנדבר על כדורסל, אבל לא נורא.


שמע, תגובה... לא במקום.
שיפוט יכול להיות גרוע, ויכול להיות מכור. אני לא רואה מה קונספירטיבי בזה. סטח כאשר תאוריות קונספירציה כבר הוכחו כנכונות בליגה הזו - שלהזכירך היא עסק לפני שהיא ענף ספורט. וזה בהגדרה.
אתה יכול להגיב לגופו של עניין במקום ליצור אנשי קש כדי להקטין דעות מנוגדות.

זו תיאוריית קונספירציה, בלי קשר לסיכויים שלה להיות נכונה או מנותקת מהמציאות.


לטעון שהשיפוט היה גרוע באופן מוטה זו קונספירציה?
ומה אם לשופטים היה יום רע, או סתם הטיות פנימיות?

קונספירציה מחייבת שיתוף פעולה וזדון.



על שיפוט גרוע או לא בהחלט אפשר להתדיין. וגם על יום רע לשופטים ואפילו הטיות פנימיות שהם לא מודעים להן (למרות שלא ברור לי איך אמורים לתקף את זה).

אבל שום דבר מזה הוא לא "שיפוט מכור". לצמד המילים הללו יש משמעות די ברורה (כן, כולל שת"פ וזדון) ובעיני זו ההגדרה של תיאורית קונספירציה.

לצורך העניין, בתגובה אחרת אבו שוקרי הביא תיאור של מהלכים ספציפיים. גם אם אני לא מסכים עם המסקנות לגבי כל אחד מהם, זה בחלט לגיטימי לטעון שהיו יותר שריקות שהיטיבו עם הת'אנדר מאשר עם הפייסרס בדקות האחרונות ושלשופטים היה יום גרוע. בין זה לבין שיפוט מכור יש פער גדול. וכמו כל תיאורית קונספירציה (מי בדיוק מכר ומי קנה, ומאיזו סיבה עם שוק כמו אוקלהומה?), יש סיכוי (בעיני קטן) שזה נכון, אבל זו עדיין תיאוריית קונספירציה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ג' יוני 17, 2025 2:49 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 26289
בלוג: הצג בלוג (0)
אני לא נכנס לדיון על השיפוט בעצמי, אלא רק משתף טור שחבר שלח לי, בפרט על פוסטר, ועם המון נתונים סטטיסטיים סביב השיפוט במשחק 4:
https://www.tomthefinder.com/p/the-trut ... e-extender

בקצרה
הוא שרק המון במשחק הזה, ובכלל מוביל את הליגה בשריקות.
השריקות שלו התפלגו 50-50 בין הקבוצות.
במשחק נשרקו 6 "loose-ball fouls" (לא כולל אלו תוך על SGA תוך כדי הוצאת החוץ), כולן במחצית השנייה, 5 מהן אלו שריקות שלקח פוסטר, אבל (שימו לב) כולן דווקא נגד אוקלהומה!
עד כמה זה נדיר כמותית? במשחק 3 לא הייתה אף שריקה של "loose-ball foul", וכנ"ל כאמור במחצית הראשונה של משחק 4 (כך נטען בטקסט, לא נשמע לכם מוזר?!).
גם אורך המשחק בדקות היה חריג מאוד, ובכלל הסדרה הזו נוטה למשחקים ארוכים (ביחס למשחקי גמר משנים קודמות).

עד כאן נתונים בהחלט מעניינים בעיניי.
מה שפחות התחברתי היה הטיעון, שדווקא אותן שריקות "loose-ball fouls" (שבמקרה אינדיאנה תרגמה לאחוזי עונשין רעים), ובכלל ה-Over-calling, עזר לאוקלהומה - כי הוא נתן לה מנוחה תוך כדי המשחק, וניכר שהם היו צריכים זאת אחר משחק 3...
לא קונה את זה בכלל, לא מבין ההיגיון בטיעון (מי שהיה זקוק למנוחה דווקא היה זה שסגר את המשחק עם ריצה?! איך בהכרח ממשחק קודם רואים מי הקבוצה שצריכה מנוחה וכו')


יש משם הפנייה לעוד טור, שטרם קראתי אותו, שנקרא "The Extender Fallacy", שמוכיח/טוען (לכאורה) שמיתוס "מאריך הסדרות" לא נראה בנתונים:
https://www.reddit.com/r/nba/comments/1 ... _into_the/

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ג' יוני 17, 2025 5:53 pm 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 2:55 pm
הודעות: 7675
בלוג: הצג בלוג (0)
shmueliki כתב:
אני לא נכנס לדיון על השיפוט בעצמי, אלא רק משתף טור שחבר שלח לי, בפרט על פוסטר, ועם המון נתונים סטטיסטיים סביב השיפוט במשחק 4:
https://www.tomthefinder.com/p/the-trut ... e-extender

בקצרה
הוא שרק המון במשחק הזה, ובכלל מוביל את הליגה בשריקות.
השריקות שלו התפלגו 50-50 בין הקבוצות.
במשחק נשרקו 6 "loose-ball fouls" (לא כולל אלו תוך על SGA תוך כדי הוצאת החוץ), כולן במחצית השנייה, 5 מהן אלו שריקות שלקח פוסטר, אבל (שימו לב) כולן דווקא נגד אוקלהומה!
עד כמה זה נדיר כמותית? במשחק 3 לא הייתה אף שריקה של "loose-ball foul", וכנ"ל כאמור במחצית הראשונה של משחק 4 (כך נטען בטקסט, לא נשמע לכם מוזר?!).
גם אורך המשחק בדקות היה חריג מאוד, ובכלל הסדרה הזו נוטה למשחקים ארוכים (ביחס למשחקי גמר משנים קודמות).

עד כאן נתונים בהחלט מעניינים בעיניי.
מה שפחות התחברתי היה הטיעון, שדווקא אותן שריקות "loose-ball fouls" (שבמקרה אינדיאנה תרגמה לאחוזי עונשין רעים), ובכלל ה-Over-calling, עזר לאוקלהומה - כי הוא נתן לה מנוחה תוך כדי המשחק, וניכר שהם היו צריכים זאת אחר משחק 3...
לא קונה את זה בכלל, לא מבין ההיגיון בטיעון (מי שהיה זקוק למנוחה דווקא היה זה שסגר את המשחק עם ריצה?! איך בהכרח ממשחק קודם רואים מי הקבוצה שצריכה מנוחה וכו')


יש משם הפנייה לעוד טור, שטרם קראתי אותו, שנקרא "The Extender Fallacy", שמוכיח/טוען (לכאורה) שמיתוס "מאריך הסדרות" לא נראה בנתונים:
https://www.reddit.com/r/nba/comments/1 ... _into_the/

הפוסט על פוסטר מגניב מאוד, אבל כמו המאמר של טברסקי על היד החמה, הוא מפשל קצת בלא להבין את המושג עד הסוף.
הכותב סוקר שם את כל משחקי הפלייאוף שבהם קבוצה הגיעה ביתרון בסדרה.
הוא לא מתחשב במעמד של הסדרה (גמר/סיבוב ראשון וכו' - הליגה באמת חפצה להאריך את הסדרה של מיאמי וקליבלנד כמו שהיא מעוניינת להאריך את סדרת הגמר?) לא באיזה מספר משחק זה (האם זה משחק 2 במצב של 1-0? משחק 6 במצב של 3-2), לא בהפרש המשחקים בסדרה, לא בזהות הקבוצה שבפיגור (מניח שרוב מי שמאמין בתיאוריה לא יחשוב שדין הלייקרס בפיגור כדין התאנדר בפיגור), הוא לא מתחשב בכמות המשחקים שהיו צמודים אחרי מחצית למשל.

ועדיין אחרי כל זה הוא מוצא שאצל פוסטר 49% מהפעמים ניצחה הקבוצה שבפיגור לעומת 43% אצל כלל השופטים, אלא שהבדל כזה לפי מבחן קרמר או השם זוכר איזה מבחן סטטיסטי, מניב פי ואליו של 0.31, כלומר - ההבדל בין פוסטר לבין שאר הליגה לא מובהק.
עדיין - פוסטר מדורג שם 14 מתוך יותר מ50 שופטים, עשירי מתוך ארבעים שופטים ששפטו לפחות 15 משחקים במהלך התקופה, וראשון מבין שבעה שופטים עם מדגם גדול יחסית של יותר מ60 משחקים.

ככה שלמרות העבודה היפה, מאוד לא השתכנעתי בזה שהנתונים מפריכים או אפילו מחלישים את הקייס של הextender, אם כבר רק שהם לא מצליחים לחזק אותו יותר מדי.

וכן, אני חושב שזה די שטויות ולא באמת חושב שהליגה משבצת את פוסטר למשחקים כדי להאריך סדרות, אבל מצד שני - זה כן נראטיב מצחיק שאני אשמח להמשיך להיתקל בו ואני לא חושב שמחקרים כאלו צריכים לזרוק אותו מהמדרגות, למען האמת (מעריך שמי שכן יסנן משחקים לפי הפרמטרים שציינתי כאן דווקא יגלה תמונה שעוד יותר פוגעת בתאוריה, אבל זה סתם ניחוש שלי)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ג' יוני 17, 2025 8:16 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
ראיתי את המשחק החמישי.
שיפוט הוגן לדעתי, שרקו בהתחלה יותר שריקות לאינדיאנה ולאחר מכן איזנו.
לא שיפוט מדהים אבל הוגן.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 129 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Euro_Basket, sheky ו 29 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.