shmueliki כתב:
אני לא נכנס לדיון על השיפוט בעצמי, אלא רק משתף טור שחבר שלח לי, בפרט על פוסטר, ועם המון נתונים סטטיסטיים סביב השיפוט במשחק 4:
https://www.tomthefinder.com/p/the-trut ... e-extenderבקצרה
הוא שרק המון במשחק הזה, ובכלל מוביל את הליגה בשריקות.
השריקות שלו התפלגו 50-50 בין הקבוצות.
במשחק נשרקו 6 "loose-ball fouls" (לא כולל אלו תוך על SGA תוך כדי הוצאת החוץ), כולן במחצית השנייה, 5 מהן אלו שריקות שלקח פוסטר, אבל (שימו לב) כולן דווקא נגד אוקלהומה!
עד כמה זה נדיר כמותית? במשחק 3 לא הייתה אף שריקה של "loose-ball foul", וכנ"ל כאמור במחצית הראשונה של משחק 4 (כך נטען בטקסט, לא נשמע לכם מוזר?!).
גם אורך המשחק בדקות היה חריג מאוד, ובכלל הסדרה הזו נוטה למשחקים ארוכים (ביחס למשחקי גמר משנים קודמות).
עד כאן נתונים בהחלט מעניינים בעיניי.
מה שפחות התחברתי היה הטיעון, שדווקא אותן שריקות "loose-ball fouls" (שבמקרה אינדיאנה תרגמה לאחוזי עונשין רעים), ובכלל ה-Over-calling, עזר לאוקלהומה - כי הוא נתן לה מנוחה תוך כדי המשחק, וניכר שהם היו צריכים זאת אחר משחק 3...
לא קונה את זה בכלל, לא מבין ההיגיון בטיעון (מי שהיה זקוק למנוחה דווקא היה זה שסגר את המשחק עם ריצה?! איך בהכרח ממשחק קודם רואים מי הקבוצה שצריכה מנוחה וכו')
יש משם הפנייה לעוד טור, שטרם קראתי אותו, שנקרא "The Extender Fallacy", שמוכיח/טוען (לכאורה) שמיתוס "מאריך הסדרות" לא נראה בנתונים:
https://www.reddit.com/r/nba/comments/1 ... _into_the/הפוסט על פוסטר מגניב מאוד, אבל כמו המאמר של טברסקי על היד החמה, הוא מפשל קצת בלא להבין את המושג עד הסוף.
הכותב סוקר שם את כל משחקי הפלייאוף שבהם קבוצה הגיעה ביתרון בסדרה.
הוא לא מתחשב במעמד של הסדרה (גמר/סיבוב ראשון וכו' - הליגה באמת חפצה להאריך את הסדרה של מיאמי וקליבלנד כמו שהיא מעוניינת להאריך את סדרת הגמר?) לא באיזה מספר משחק זה (האם זה משחק 2 במצב של 1-0? משחק 6 במצב של 3-2), לא בהפרש המשחקים בסדרה, לא בזהות הקבוצה שבפיגור (מניח שרוב מי שמאמין בתיאוריה לא יחשוב שדין הלייקרס בפיגור כדין התאנדר בפיגור), הוא לא מתחשב בכמות המשחקים שהיו צמודים אחרי מחצית למשל.
ועדיין אחרי כל זה הוא מוצא שאצל פוסטר 49% מהפעמים ניצחה הקבוצה שבפיגור לעומת 43% אצל כלל השופטים, אלא שהבדל כזה לפי מבחן קרמר או השם זוכר איזה מבחן סטטיסטי, מניב פי ואליו של 0.31, כלומר - ההבדל בין פוסטר לבין שאר הליגה לא מובהק.
עדיין - פוסטר מדורג שם 14 מתוך יותר מ50 שופטים, עשירי מתוך ארבעים שופטים ששפטו לפחות 15 משחקים במהלך התקופה, וראשון מבין שבעה שופטים עם מדגם גדול יחסית של יותר מ60 משחקים.
ככה שלמרות העבודה היפה, מאוד לא השתכנעתי בזה שהנתונים מפריכים או אפילו מחלישים את הקייס של הextender, אם כבר רק שהם לא מצליחים לחזק אותו יותר מדי.
וכן, אני חושב שזה די שטויות ולא באמת חושב שהליגה משבצת את פוסטר למשחקים כדי להאריך סדרות, אבל מצד שני - זה כן נראטיב מצחיק שאני אשמח להמשיך להיתקל בו ואני לא חושב שמחקרים כאלו צריכים לזרוק אותו מהמדרגות, למען האמת (מעריך שמי שכן יסנן משחקים לפי הפרמטרים שציינתי כאן דווקא יגלה תמונה שעוד יותר פוגעת בתאוריה, אבל זה סתם ניחוש שלי)