סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ש' יוני 27, 2026 3:24 pm

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 139 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
הודעהפורסם: ב' אפריל 06, 2026 4:40 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:53 am
הודעות: 2486
בלוג: הצג בלוג (0)
הערב ב20.15 הדרבי החיפאי בספורט 5 פלוס.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אפריל 07, 2026 5:52 am 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ג' נובמבר 28, 2006 11:24 am
הודעות: 49131
מיקום: בתנועה
בלוג: הצג בלוג (0)
הפועל נצחו
הבעלים בשמיים


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אפריל 07, 2026 5:06 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: א' דצמבר 31, 2006 2:17 pm
הודעות: 18616
בלוג: הצג בלוג (0)
גלן רייס ג׳וניור חתם בצפת :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
גם כלפי השופטים היו לחולון טענות רבות. הקבוצה מתכוונת להגיש מכתב רשמי לאיגוד ובו פירוט הטענות שלהם כלפי צוות השיפוט, בעיקר בדקות הסיום. "אנחנו שלטנו לאורך כל המשחק, איך פתאום בשתי הדקות האחרונות הם רצו 0:9, אם לא בעזרת השופטים?"' תהו במועדון.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אפריל 07, 2026 5:59 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:53 am
הודעות: 2486
בלוג: הצג בלוג (0)
עופר האדום כתב:
גלן רייס ג׳וניור חתם בצפת :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



האיש והאגדה :mrgreen:


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 08, 2026 12:09 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
אפשר לכתוב קצת על הליגה
עריכה: אני אוסיף משהו בדיעבד לא תכננתי שזה יהיה פוסט חפירה, בגלל יש קבוצות שבקושי כתבתי עליהן. אם יש משהו ספציפי שמעניין מישהו מוזמנים להגיב ואני אנסה לתת את דעתי

הפועל אילת
מאזן מאז החזרה שלושה ניצחונות
הפועל אילת תעלה ליגה בצורה הכי דומיננטית שאני זוכר אי פעם
תאורטית זה יכול לקרות משחק הבא אם רחובות תפסיד לנהריה
זה היה צפוי וכבר בתחילת העונה לדעתי רשמתי שזאת הקבוצה הכי חזקה שאני זוכר בלאומית אי פעם, בכל מקרה השבוע הקבוצה השיגה ניצחון במשחק הכי פחות תחרותי של השנה על מ.ס. צפת שכבר רגל וחצי בארצית 123-68 הייתה התוצאה וגם זה אחרי שאילת הורידו את הרגל מהדוושה בתחילת הרבע השלישי (אותו סיימו עם 99 נקודות)

מכבי רחובות
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות
מכבי רחובות היא אחת הקבוצות "שנפגעו" פחות מהמצב מהסיבה שהם לא יכולים להביא גארד זר כי הם עברו את המכסה, הזר הגבוה שלהם הוא בין בינוני לסולידי אבל הסגל הישראלי שלהם הוא נהדר עם צמד העמיתים בעמדה 1, דניאל שרון, נסטרנקו, פלד ועוד. הם לגמרי יכולים למצוא את עצמם בליגת העל בסוף הפלייאוף בייחוד עם כל הניסיון שיש לשחקנים שלהם במעמדים האלה (וגם המאמן עלה בעברו ליגה)
בנוסף עם עוד שינויים אפשריים בצמרת לכו תדעו איך יראה הפלייאוף, תלוי גם מאוד במשחק הקרוב מול נהריה (לשכונה שם נגיע עוד מעט) שהוא די משחק על הביתיות לאורך כל הפלייאוף

עירוני נהריה
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות
בנהריה השכונה חוגגת, חלק באשמתם וחלק לא
נתחיל מהאולם הביתי שלא אושר בהתחלה לאירוח משחקים ותהרגו אותי למה לעזאזל עיר מטווחת כמו נהריה בלי זמן התמגנות נורמלי יכולה לארח משחקים אבל לא משנה
אחרי שנתגלו ליקויים מבחינת מיגון, בנהריה טענו שתיקנו אותם אז שעה (!!!!!!) לפני המשחק של נהריה נגד רחובות שהיה אמור להיות ברמז בקרית אתא מנהלת הליגה הודיעה שהוא נדחה לצורך בדיקה מחודשת של התיקונים בעין שרה
ועכשיו לחלק היותר משמעותי מקצועית, מרסליוס ארלינגטון רוצה לעזוב את הקבוצה לאחר שעבר תאונת דרכים בזמן אזעקה, לפי הסיפור שראיתי בטוויטר בייסקלי הוא עצר בצד בזמן אזעקה להתמגן ונכנסו בו מאחורה ובמזל לא קרה לו משהו יותר חמור ועכשיו הוא מעוניין לעזוב ויש לחץ מהמשפחה שלו שיעזוב את הארץ. בכנות לדעתי הצדק עימו אני באמת קשה לי להבין כל זר שחוזר לשחק בליגה ובייחוד אחרי חוויה כזאת שנבעה באופן ישיר מהמצב הביטחוני אני יכול להבין כל אחד שלא רוצה להמשיך פה
מקצועית אם הוא עוזב נהריה תהיה בבעיה כי ניתן לרשום זרים רק עד יום חמישי
איתו, קלארק ואבייב נהריה תהיה המועמדת הבכירה לעלייה, בלעדיו יהיה להם מאוד קשה מול רחובות

הפועל חיפה
מאזן מאז החזרה: שלושה ניצחונות
בהפועל חיפה הכסף מדבר ולא יודע כמה טוב
אחרי שהניסיונות להביא סנטר ישראלי כשלו אחרי שסרור הלך לנתניה וטיוס ואלטיט לא הגיעו הקבוצה החליטה להביא סנטר זר ובעיקר להביא שם, דרק אוגביידה שזכור מירושלים
בתאכלס מתוך כל המיליונים של אדיר סבג זה החיזוק הראשון שהוא לכאורה לפחות בכסף מעל הליגה
למרות צריך לציין שהקבוצה בצד הישראלי עשתה חיזוקים טובים מאוד לליגה הלאומית, פשוט לא כאלה מעל הליגה בדמות יהונתן ים, ראיין טוראל ועמית שמחון (שהספיק להיפצע)
ושוב אני חושב שהעמדה הכי חשובה שלהם היא עמדת המאמן כי אני באמת מחזיק מהעבודה של רובן נייברגר העונה בקבוצה
מבחינת המשמעות של ההגעה של אוגביידה מלבד העובדה שלראשונה העונה הקבוצה תשחק עם סנטר היא שאחד הזרים יצטרך לעזוב ונראה שזה יהיה ווסלי האריס שהוא זר פשוט נהדר שמחוזר גם בליגת העל על ידי מכבי רמת גן (והבעלים החדש), בני הרצליה שנראה שיש לה המון זרים אבל מי יודע מי יחזור, עירוני רעננה שצריכה שמשהו ילך בכיוון שלה העונה והפועל באר שבע ששוב אלא אם יש איזה עזיבה של הזרים הבכירים אני לא יודע אם הצורך בו אקוטי

אליצור אשקלון
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות והפסד
באשקלון שני הזרים עזבו וההפסד הגדול הייתה העזיבה של ווידמן שהוא זר ברמות הכי גבוהות בלאומית אבל במקומם הגיעו שני זרים שככל הנראה זה מה שהיה זמין בשוק, מצד אחד באשקלון הגיבו מהר מאוד לעזיבה של הזרים אבל מצד שני נראה שקוואטריוס ווילסון ואסא וויליאמס עדיין לא השתלבו ויהיה מעניין לראות מה הם שווים. במשחק האחרון שניהם שיחקו ולא באמת הרשימו מול מכבי מעלה אדומים מתחתית ועוד קבוצה שנראית בדרך הבטוחה לחזור לארצית. מכבי מעלה אדומים שיחקה את המשחק ללא זרים לאחר שגם אותה הזרים עזבו ולא חזרו בעקבות המצב. אבל מתחילת העונה צריך לומר אשקלון זה פשוט לא זה אבל בקטע רע
זאת קבוצת כדורסל באמת חלשה והם היו במשחק צמוד מול מכבי מעלה אדומים ששיחקה ללא רום כיטכס הישראלי המוביל שלה. סדרת הרבע הגמר שלהם די נגד אשדוד די נקבעה והשאלה למי תהיה הביתיות
אגב כתבתי זה אחד הסגלים היותר חזקים בליגה עומר פולג, עידו שבת, עוז לביא, עידו פליישר, רון כהן, ברנדון באומן ועמית סנקר
בפינת הצהוב אם מישהו מחפש הבן של המנהל המקצועי חתם בקבוצה, גודס עושה טפירו ומחתים את הבן שלו שחזר פרש מארצות הברית ואף הוא קיבל דקות משחק אמיתיות נגד מעלה אדומים

מכבי אשדוד
מאזן מאז החזרה: שלושה ניצחונות
אני אתחיל בלי קשר למה שאני הולך לכתוב שאני מאוד מאוד מאוד מחבב את נועם יעקובי אבל ממש
שחקן חכם מאוד, מקבל החלטות טוב, שומר לא רע בכלל אבל הלוואי שהיה קולע יותר טוב. במשחקים האחרונים הוא נותן סטפ אפ יפה בשביל אשדוד ובהיעדרו של עמית ראובן זה המקום שלו לתת את הצעד קדימה
הוא שחקן שאני מאוד מחבב ואני בהחלט יכול לראות אותו עושה ליגת על אפילו עונה הבאה. אגב סתם נתון נחמד אבל יחס אסיסטים/איבודים שלו מ-7 המשחקים האחרונים הוא 7 איבודים על 45 אסיסטים שזה לדעתי הצנועה מאוד מרשים. עוד שחקן שמחמם טיפה את ליבי הוא שחר שלמון שמאז החזלש וגם קצת לפני לוקח יותר והופך להיות גורם יותר משמעותי בקבוצה. בתחילת העונה חשבתי שהוא יהיה אחד מאלה שיפרצו ויפתיעו ויהיו משמעותיים אבל הלך לו יותר קשה, נחמד לראות שהוא מצליח לתת שיפור ביכולת ולהיות יותר משמעותי בשלבים המתקדמים של העונה לקראת הפלייאוף.
אשדוד מתמודדת עם פציעות בקבוצה וממה שהבנתי אמרי שביט ועמית ראובן פצועים (אל תשאלו אותי לכמה זמן, רק בשידור של אשדוד נגד יבנה גיליתי שהם פצועים) ונראה שהחתימו את אלון דניאלי שהיה בקרית גת לתת עוד גיבוי ועומק. מודה שלא הכרתי את ההחתמה שמסתבר הייתה בדיוק לפני המלחמה לדעתי הוא שדרוג נחמד מאוד ומול רמה"ש כבר הספיק להיות משמעותי בדקות המשמעותיות הראשונות שקיבל וקלע 9 נקודות ב-14 דקות. אשדוד אחת הקבוצות שאני יותר מחבב העונה ובגלל זה יש לי הרבה מה לחפור עליהם, אחלה עבודה עושה שם דן קציר. עוד בגזרת השינויים בסגל אחרי שדוויט ווילסון החליט לעזוב הקבוצה החתימה וטרן של הליגה הלאומית בדמות ג'ימי הול שנראה שהשתלב טוב בקבוצה, הוא לא שחקן דומה לווילסון אבל הוא נותן את הפלוסים שלו. עוד נקודה שכדאי לציין (שמרגיש שקצת חוזרת אצל המתאזרחים שחזרו) אבל גם בן קלהאן-גולד ביכולת פחות טובה מאז שחזר שאפילו השלשות שהן הטריידמארק שלו לא נכנסות, הוא עם 4/16 בשלושת המשחקים האחרונים. בשאר הכל די כרגיל באשדוד רוברט טרנר (שיש לו חוזה לעונה הבאה בקבוצה) עדיין מפלצת, פיטשון עדיין בלתי נגמר ואין לי מושג איך מכונת ירייה ל-3 (45.5%!!!!!!), שינבוים נותן עומק לקו האחורי ובאמת אחלה אשדוד שווים בעיניי חצי גמר.

אליצור שומרון
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות והפסד
הקבוצה אולי עם הכי הרבה אופי ואחד המאמנים היותר מסקרנים אחרי פתיחת עונה מחרידה בכל רמה אפשרית אייל שולמן קיבל המושכות, וואלה הוא נראה כמו מאמן ששווה הזדמנות בליגת העל כבר כי אני מאוד אוהב את העבודה שלו בקבוצה
נתחיל מהבסיס, שני הזרים חזרו וזה חשוב מאוד והקבוצה המשיכה מאיפה שהיא עצרה ורשמה 2 ניצחונות מ-3 המשחקים ונראה שהיא בדרך למאזן חיובי ופתאום שומרון מקום 7 ונראית ממוסמרת לטופ 9 שזאת לגמרי עונה מוצלחת לקבוצה
במשחק האחרון נגד קרית גת שוב האופי של הקבוצה ניצח יחד עם קריסה מוחלטת של קריית גת וגם הקליעה של רועי בכר חזרה במשחק הזה, התגעגעתי אליה אבל הנקודה שאני הכי רוצה לשים עליה דגש מאז החזרה לשחק היא שון דליד שבעיניי הוא עושה דברים נהדרים בקבוצה גם אם לא רואים בסטטיסטיקה האישית שלו, הוא שומר נהדר ובעיקר והכי חשוב בעיניי מקבל החלטות טוב כמעט ולא טועה ואני מאוד נהנה לראות אותו. אני תמיד אומר שמדד פלוס מינוס הוא מדד טוב כל עוד הוא עובר את מבחן העין ואצל דליד מבחן העין לגמרי מסביר למה מול ב-21 דקות הוא היה בפלוס מינוס הכי טוב של הקבוצה של +12 כי באמת הקבוצה נראתה כשהוא על הפרקט משמעותית יותר טוב

א.ס. רמת השרון
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
רמת השרון היא קבוצה לא יציבה בקטע רע מאוד, יש שם ים כישרון ואיכות אבל זה לא מצליח להיות יציב
מאז החזרה למשחקים הקבוצה נראית לא טוב עם ניצחון על מכבי פתח תקווה המתרסקת והפסדים בעיתיים לאשדוד ושומרון
הקבוצה כרגע מקום 8 ואני מאמין שהיא תהיה בפלייאוף העליון אבל מצד שני אם יתחיל רצף הפסדים יכול להיות בעייתי
מנגד אני באמת לא מבין את ההתנהלות עם מוזס בחיי, יש לכם כישרון על, יהלום, ובסוף הוא מקבל שאריות דקות ברבע השני מול אשדוד (קולע 4 נקודות) וזה כל הדקות שהוא מקבל נקודה פרט לגארבג' טיים
מבאס קצת בשבילו ובשביל הכדורסל הישראלי
מלבד זה באמת אין מה לומר על הקבוצה, די ממשיכה אותו דבר כמו לפני הפגרה. אופק מלכה היה במשחק קליעה טוב שזה לא קורה לו המון העונה וחבל לרמת השרון כי הוא היה אמור להיות המחליף של עמית אלון

מ.כ. עוטף הדרום
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
אני כותב לא לפי הסדר וזאת הקבוצה האחרונה שאני כותב עליה (לפניה כתבתי על עמק יזרעאל, איזה חפירה עכשיו אני קולט)
עוד קבוצה שנפגעה מהמצב הביטחוני לאור עזיבתו של קינדל היל ובמקומו הוחתם סטורם וורן שלאחרונה סוף סוף קיבל את האזרחות הישראלית. עד המשחק מול מכבי פתח תקווה הקבוצה הייתה במשבר רציני עם 7 הפסדים מתוך 8 משחקים שהניצחון גם כן היה על מכבי מעלה אדומים החלשה מאוד. מאז החזלש הקבוצה הפסידה למכבי אשדוד ומכבי חיפה (במשחק חשוב) אבל ניצחה את מכבי פתח תקווה בפירוק שאני לא זוכר המון זמן מקבוצת אמצע טבלה למי שיכולה להיות מתחרה ישירה שלה על המקום ה-9. במשחק האחרון ניצחה הקבוצה מהעוטף והשפילה לחלוטין את מכבי פתח תקווה בתוצאה 111-72
נראה שסטורם וורן התחבר לא רע לקבוצה ונותן ממוצעים של דו ספרתי בנקודות למשחק (ולגמרי יהיה רכש מעניין בעונה הבאה)
עדיין מוקדם לקבוע אם הקבוצה יצאה מהמשבר אבל זה היה ניצחון חשוב, בכל מקרה אם הקבוצה תעשה פלייאוף זה יהיה בעיניי הישג סופר מרשים ובאופן כללי ברק פלג מאמן על לרמות האלה.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
עוד קבוצה שאני מאוד מסמפט העונה אבל גם היא סובלת מחוסר יציבות קיצוני
אני אתחיל מהרע
הישראלים בקו האחורי ובעיקר יהל פלג וניב למפרט. יהל פלג זה רע מאוד בכל החלקים כמעט של המשחק התפוקה שלו היא לא טובה אין קליעה, אין תפוקה התקפית, הוא זורק המון יחסית ופשוט לא טוב בטח ביחס לגארד ישראלי יחסית בכיר לליגה. אני יודע שהוא חוזר מפציעה קשה מאוד ועדיין זה לא מספיק טוב בכלל. ניב למפרט זה בעיקר מאכזב כי בתחילת העונה הוא באמת נראה טוב ונראה כאילו הוא לוקח את הצעד קדימה אבל זה מרגיש כאילו זה די עוצר וחוזר לאותו דבר של שנה שעברה. גם הקליעה שבתחילת העונה נכנסה יותר סביר ירדה לאיזור ה-30% לשלוש והמון משחקים הוא מרגיש כמו דנידין, רואה ואינו נראה בשני צידי המגרש. קיוויתי ממנו ליותר ובעיניי אם היה ממשיך ביכולת טובה מגדל העמק הייתה במקום יותר טוב בטבלה
הבינוני?
עידן אלבר הוא שחקן שאני לא יודע לאכול אותו, ים כישרון, ישראלי מוביל, קולע המון ויודע לנצח משחקים. ללא ספק אחד הישראלים הטובים בלאומית אבל מצד שני צריך לומר הוא לוקח המון על עצמו והקליעה הרבה פעמים לא באחוזים הכי טובים. נכון אני שופט אותו לחומרה כי כמעט כל ישראלי אחר שהיה נותן את המספרים שלו היה מהולל ולדעתי מגיע לו המון ריספקט אבל מצד שני לא יודע לומר למה אבל ציפיתי ממנו להיות יותר טוב בעיקר בקבלת ההחלטות אבל הוא עדיין השחקן הכי חשוב של מגדל העמק ואחד כזה שלוקח אותה קדימה. הוא פשוט יכול להיות יותר טוב בעיניי (הוא כרגע טוב ויכול להיות מדהים ברמת הלאומית)
מרקיז ווריק הוא זר שאני לא יודע לאכול בתור סקורר הוא מדהים, אחוזים נהדרים מכל הטווחים אבל באמת נהדרים, כישרון ברמה גדולה, מספרים שאתה שמח שיהיו לסקורר שלך עם האחוזים שיש לו 20.4 נקודות אפילו חוטף טוב מאוד עם 1.9 חטיפות למשחק וגם לא מרבה לאבד (או למסור) אבל עדיין משהו בו מרגיש לי אוף. כאילו משהו שם חסר ואני לא יודע לומר מה. יש מצב הבעיה בי במקרה שלו
בטוב?
אני מאוד אוהב את ברנדון אדוארדס (ואני חושב שקראתי שיש מצב שהוא חתום בקבוצה גם בעונה הבאה) איזה שחקן על הוא לליגה הזאת, בלתי ניתן לעצירה עם קליעה מכל הטווחים ואחת הסיבות עונה שעברה להגעה של מגדל העמק/יזרעאל ממעמד של מועמדת לירידה לסדרת פלייאוף עליון. הוא מסיים מאוד טוב בצבע ואחלה שחקן ואני באמת אוהב לראות אותו משחק. עוד שחקן שאני רוצה להחמיא לו הוא ניתאי רוזנברג שפתח את העונה בדי באסה בגלל העלייה של נתניה הוא נדחק מהקבוצה ומיד לפני המחזור הראשון עבר למגדל העמק ששם לקח לו זמן להיכנס לקצב עם הקבוצה אבל בתקופה האחרונה הוא באמת נראה טוב ותורם המון לקבוצה ובעיקר הקליעה שלו סוף סוף מתחברת שוב לאחוזים אפילו יותר גבוהים ממה שהיה לו במדי כפר קאסם (44.1% כיום). אחלה ניתאי ואני מקווה שימשיך ביכולת הטובה
מגדל העמק/יזרעאל רשמה מאז החזלש 2 הפסדים לשתי הקבוצות החזקות בליגה שהן נהריה עם הזרים (כי לא בטוח שזה יישאר ככה) ואילת שכדאי לומר מגדל העמק הובילו במחצית אבל אז אילת שיחקו כמו אילת ברבע השלישי והשאר היה גארבג'
במשחק האחרון הם ניצחו את יבנה ביכולת באמת לא רעה.

אליצור יבנה
מאזן מאז החזרה: שלושה הפסדים
אם היה סמל שהוא חיבור בין נאיביות לפראייריות אליצור יבנה היא הסמל לזה
מאז שחזרנו מהפגרה הקבוצה הפסידה את שלושת המשחקים שלה ובכולם היה צמוד, היה מותח ובחלק מהמשחקים היא גם הובילה
אבל יש בקבוצה הזאת המון שחקנים צעירים לצד חברה עם ניסיון כמו שגיב דוד ויריב עמירם
בעיניי במקום הבעייתי אפשר למצוא את הזרים שנותנים תפוקה אבל משהו בהם עדיין חסר לי. ווקר הוא כישרון התקפי ברמה מאוד גבוהה, בצד השני יש לו בעיות ולדעתי הוא יכול להיות יותר מלוטש בצד ההתקפי אבל הוא נותן תפוקה נהדרת שם
אנטוניו דיי זה אולי אחד השחקנים שאני הכי אמביוולנטי לגביהם יחד עם מרקיז ווריק ממגדל העמק, מצד אחד הבחור שופע כישרון ומביא מספרים באמת טובים עם אחוזים סבירים מכל הטווחים אבל מצד שני הוא שוב מרגיש טיפה לא אפוי ושיש לו מקום להשתפר וגם הוא מאבד 4.1 כדורים למשחק שזה די משמועתי. בעיניי למרות התפוקה שלהם יכול להיות שדווקא צמד זרים עם מספרים יותר סולידיים יכל להיות יותר טוב לקבוצה
גם בצד הצעיר יש את עוז חולי שלדעתי זאת עונה ראשונה שלו כישראלי המוביל של הקבוצה והוא לגמרי עשה את הסטפ אפ אבל זה רול שצריך ללמוד וגם לניסיון בו יש משמעות בעיניי ובנוסף גריידי ופורר המקומי הם צעירים מאוד
קובי חסון שהחליף לאחרונה את גבירץ גם מאמן עם לא המון ניסיון ולצד תקופה יפה ברחובות הגיע לבסוף גם קריסה שבסופה בורגר החליף אותו בעונה שעברה, יהיה מעניין לראות מה יהיה גורל הקבוצה ומי יעלה ויהיה המבוגר האחראי, כי אם הקבוצה תמשיך להיות כזאת פראיירית יכול מאוד להיות שהיא תצטרף בעל כורחה למאבק הישרדות

מכבי פתח תקווה
מאזן מאז החזרה: שלושה הפסדים
פאק כואב לי על מכבי פתח תקווה, חבל מאוד מה שהולך שם. הקבוצה בהתרסקות ולדעתי האחריות חונה בהנהלת הקבוצה. הקבוצה עם 7 הפסדים ב-8 המשחקים האחרונים כאשר הניצחון היחיד הוא על צפת העלובה. האחריות חונה בעיניי בהנהלת הקבוצה בגלל המינוי הלא ברור למאמן אחרי הפיטורים של יוסי בונן החליטו למנות את דור עברי שהיה עוזרו וגם התפתח מקצועית במחלקה המקומית ומאז הקבוצה נראית בין גרוע למחריד שהשיא הגיע בהשפלה הלא נורמלית מול עוטף הדרום שבמחצית השנייה הקבוצה ספגה 70 נקודות מקבוצה עם זר אחד וסגל אמצע טבלה לליגה
כרגע הקבוצה היא המועמדת הבכירה לירידה יחד עם קרית גת, אחת מהן לא תמשיך בלאומית לעונה הבאה אם הדברים לא ישתנו בהקדם בקבוצה מפתח תקווה וזה לא שאין מאמנים עם ניסיון בשוק ללאומית מכל הרמות כמו שרון דרוקר, יאיר גבירץ, שי סגלוביץ', דוד אלהרר, דני גוט, רועי פרל כל אלה בלי קבוצה ועדיפים משמעותית על המצב הקיים
באמת שאני לא מסוגל להבין איך הקבוצה הזאת מנוהלת ונראית מבחינה מקצועית, ההגנה נראית מחריד ולא מסודרת ומקבלים כמויות אסטרונומיות של נקודות, מנטלית הקבוצה מאוד חלשה וגם אם פותחת טוב את המשחק אתה יודע שתגיע קריסה בהמשך ומול העוטף בכמה דקות ממשחק צמוד נהיה 20, עלה ל-30 והגיע בשיאו למעל 40 לדעתי
ויש דברים טובים בקבוצה, הביאו את ברנדון טאב על חשבון מקולום שברח שטאב הוא שחקן על לליגה הלאומית וחוזר לשתף פעולה עם גילינסקי, הקבוצה דוגלת בשיתוף שחקנים שגדלו בקבוצה כמו נעם נאור, שליו ז'אן ושחקנים בוגרי מחלקת הנוער של הקבוצה כמו איתי ירום בנוסף לקו אחורי ישראלי איכותי עם גילינסקי וז'ורנו
משהו לא מתחבר בקבוצה הזאת והרבה מזה קשור לאימון (בעיניי גם יוסי בונן לא היה בחירה מדהימה כמאמן)
מאוד מקווה שמכבי פתח תקווה תישאר בלאומית אין קבוצות בשתי הליגות הראשונות שמאמינות בשחקנים שהם מגדלות כמו הקבוצה הזאת ואני מאוד מקווה שמועדון עם רצון חיובי כזה ימשיך להיות בליגה הלאומית

מכבי חיפה
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
מכבי חיפה חזרה באופן חלקי מהפגרה הכפויה. נתחיל מהזר שעזב שהוא ג'ייס טאונסנד שכמובן עזב בעקבות המצב
ג'וש פרייס וסנדי כהן חזרו לקבוצה אבל צריך לומר שהם לא נראים מדהים מאז שחזרה הליגה ומכבי חיפה צריכה אותם אם יש להם שאיפות שכוללות לאיים על טופ 9 ביום טוב וביום רע לא להיקלע להיות יורדת שלישית
הקבוצה הספיקה מאז שהחלו לשחק לנצח משחק אחד מול עוטף הדרום שנראתה לא טוב בתקופה האחרונה והפסידו לרחובות ובדרבי להפועל חיפה
עוד לא הגיע מחליף לטאונסנד, מעניין כמה כסף נשאר לקבוצה אחרי ההחתמות הלא זולות שביצעו העונה במטרה (שכרגע נראית לכיוון המוצלח) להישאר בניגוד לכל הסיכויים
הקבוצה באופן כללי אם לוקחים גם את הפורמה של לפני המלחמה במומנטום כללי חיובי ולדעתי לכיוון הבית התחתון לא בתהיה במאבק הירידה

מכבי מעלה אדומים
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
קבוצה במצב לא טוב, חתם שם זר לאחרונה סנטר זר בשם סימון גרמן (2.08, 26) שאמור להיות שחקן הגנה טוב
מעלה אדומים זאת קבוצה שקשה לי לראות אותה נשארת בליגה
היא הצליחה לחבר בדרך קוסמית לחבר 4 ניצחונות רצופים במהלך העונה ככה שהיא בכלל בתחרות להישאר
מאז החזרה מהפגרה הכפויה היא הספיקה לנצח את צפת העלובה בצפת ואף לפרק ולהיות תחרותיים מול אשקלון שכבר אמרתי את דעתי עליה ללא הישראלי המוביל שלה שזה רום כיטכס
מי שכן הפציע לכמה דקות במחצית הראשונה הוא יובל בן עטר שמשחק בקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול מהפועל ירושלים וקלע 22 נקודות ונראה שלא היה מסוגל להחטיא, במחצית השנייה פחות בא לידי ביטוי, בנוסף הם החתימו מתאזרח בשם ניק הורוביץ שנראה שהוא מוסיף עומק לקבוצה ומסוגל לשחק כדורסל (האם כדורסל טוב זה סימן שאלה)
עוד קבוצה שהיא בעיניי אמורה לרדת ליגה אם לא תהיה הפתעה

מכבי קרית גת
מאזן מאז החזרה: שני הפסדים
מצד אחד אני באמת לא מבין מה הולך כל כך רע בקבוצה אבל מצד שני קבוצה שהוקמה בחטא ואין לי בעיה שתרד
ג'ו ריס ממה שהבנתי צריך לחזור לשחק בקרוב וזה חשוב לקראת מאבקי התחתית הקשים שבדרך בקרבות ההישארות נגד מכבי פתח תקווה ומכבי חיפה
הקבוצה הספיקה להפסיד שני משחקים מאוד צמודים כולל היחנקות מפוארת נגד אליצור שומרון שכלל הפסד בשנייה האחרונה אחרי שהם הובילו ב-16-18 בתחילת הרבע האחרון
יש להם סגל טוב מקסים רומנוב (שצריך לומר לוקח על עצמו יותר מדי) אקאמג'י וויליאמס שנראה נהדר ואני לא פוסל את זה שהוא משדרג את הקבוצה על פני מייקל גרין, קלארק רוזנברג, דניאל נג'ר, מאור נקרשביץ וגם צ'וברביץ' השתלב שם יפה מאוד
בכל מקרה יש להם משחק חסר מול צפת ועוד מעט לדעתי יש משחק ראש בראש מול פתח תקווה הקורסת

מ.ס. צפת
מאזן מאז החזרה: שני הפסדים
בצפת הכותרות חוגגות בעקבות ההחתמה הביזארית של גלן רייס ג'וניור
הדבר המרשים באמת שיש לו עונש הרחקה בפועל למשחק אחד ועוד על תנאי ל-6 משחקים מהתקופה שלו במכבי חיפה
בכל מקרה הוא חוזר לעוד קדנציה בלאומית בקבוצה שרגל וחצי בליגה הארצית, על הנייר נותרו לצפת 11 משחקים והיא במרחק 6 ניצחונות מהמקום שמשאיר אותה עוד עונה בליגה הלאומית
יתרה מזאת הם יהיו במאזן שלילי מול כל היריבות שלה לתחתית של 2-0 פרט למכבי חיפה ומגדל העמק/יזרעאל אותם הצליחו לנצח ואף בהפרשים גדולים יותר (לא שזה ישנה כי יהיה ביניהן משחק שלישי בבית התחתון)
הקבוצה החתימה עוד שחקן זר בשם דרק סנט הילרי שמגיע (27,1.83) אחרי קדנציה מוצלחת בליגה השנייה ביוון ועם ניסיון אירופי בליגות שבדרך כלל שחקנים טובים ללאומית משחקים שם כמו הליגה השוודית
בכנות גם עם טיישון אלכסנדר, קיירי בראון ואנזיאקור/קווין אובאנור
בלעדיהם בשני המשחקים ששוחקו זה היה פשוט מביך עם תבוסות מול פאקינג מעלה אדומים (ללא זרים) וההתבזות מול אילת שבאמת התוצאה לא הייתה החלק ההזוי אלא שהשחקנים של צפת הגיעו ברכבים פרטיים לאילת ואם הם יצאו מצפת זה אומר שהם בייסקלי נסעו את כל הארץ (וכמובן שתפסו אותם אזעקות בדרך והמשחק נפתח באיחור) ואני מאוד מקווה שדאגו להם למקום לישון באילת כי אני לא רוצה להאמין שהם היו צריכים לנסוע את כל הדרך לצפון (אולי חוץ משלו מור יוסף שלדעתי הוא מהאזור)
בקיצור אני מכבד את צפת על הניסיונות להילחם בירידה, הסיכוי אפסי וההחתמה של רייס ג'וניור הזויה
בניצחון על קרית גת נתנחם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 08, 2026 1:52 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ג' נובמבר 28, 2006 11:24 am
הודעות: 49131
מיקום: בתנועה
בלוג: הצג בלוג (0)
מעולה, תודה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 08, 2026 3:29 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3253
בלוג: הצג בלוג (0)
הכותרת של הת'רד מעולם לא הייתה נכונה יותר. סקירה אדירה.

הקטע עם אילת זה שלא רק החמישייה מעל הליגה עם ישראלים שבקלות יכולים לשחק בליגה הראשונה כמו האנאס, טל ופורת. העניין הוא שגם מהספסל עולים שחקנים שהיו עד לא מזמן משמעותיים בליגת העל כמו מירון רוינה וצוף בן משה, ועוד שחקנים שהיו כנראה שחקני חמישייה כמעט בכל קבוצה אחרת. זה עומק ממש מרשים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 08, 2026 4:04 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 11213
בלוג: הצג בלוג (0)
מעולה, תודה.

גודס לגמרי "עושה טפירו" באשקלון, כמו שאור טפירו שחקן גבולי ללאומית ובטח שאין לו מה לעשות בליגת העל, כך גם שגיא גודס (1.83 בערך שהוא לא באמת רכז) הוא שחקן גבולי לליגה ארצית ובטח לא ברמה של לאומית. אבל לך תדע...

על רמה"ש אני רוטן כבר הרבה זמן בהקשר למוזס. אני יכול להבין איכשהו שלקנטור אין סיבה לשת, שחקן רק בשביל לפתח אותו ובסוף הוא בכלל יעזוב למכללות הרי. אבל אני חושב שאם קנטור לא היה כזה מאמן ישראלי פחדן, הוא עוד בטעות היה מגלה שמוזס יכול לתרום לו יותר מעוד 10 דק' לבירכץ.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ה' אפריל 09, 2026 4:01 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:53 am
הודעות: 2486
בלוג: הצג בלוג (0)
דרק אוגביידה הסנטר אקס הפועל ירושלים חתם בהפועל חיפה במקום האריס.שיחק העונה בליגת הפיתוח בארהב ולדעתי רכש טוב יחסית לליגה ה2.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ה' אפריל 09, 2026 4:36 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ג' נובמבר 28, 2006 11:24 am
הודעות: 49131
מיקום: בתנועה
בלוג: הצג בלוג (0)
כינוי 2
אמר את זה לפניך
תודה, בכל אופן:)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ה' אפריל 09, 2026 8:45 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: ג' ינואר 20, 2026 11:20 am
הודעות: 3
בלוג: הצג בלוג (0)
אוהב מאוד את הטייק על דליד, כתבתי עליו לפני המלחמה והוא באמת מראה דברים יפים וזה בא לידי ביטוי בהצלחה של שומרון שמתקרבת להבטחת מקומה בפלייאוף. בכללי נראה שאין דיבור מספיק על השנתון הזה(2007) ויש שחקנים לא רעים בליגה הזאת שמצליחים להראות דברים לא רעים בכלל(קלר,בן עטר). אגב בחיפוש אחר מידע על השנתון הזה כאן קפץ לי דיבור על שנתון חלש וביחוד על דליד שהתקרה שלו היא שחקן בליגה א/ארצית. מניח שהם מצליחים להוכיח אחרת. דעתך?

כינוי2 כתב:
אפשר לכתוב קצת על הליגה
עריכה: אני אוסיף משהו בדיעבד לא תכננתי שזה יהיה פוסט חפירה, בגלל יש קבוצות שבקושי כתבתי עליהן. אם יש משהו ספציפי שמעניין מישהו מוזמנים להגיב ואני אנסה לתת את דעתי

הפועל אילת
מאזן מאז החזרה שלושה ניצחונות
הפועל אילת תעלה ליגה בצורה הכי דומיננטית שאני זוכר אי פעם
תאורטית זה יכול לקרות משחק הבא אם רחובות תפסיד לנהריה
זה היה צפוי וכבר בתחילת העונה לדעתי רשמתי שזאת הקבוצה הכי חזקה שאני זוכר בלאומית אי פעם, בכל מקרה השבוע הקבוצה השיגה ניצחון במשחק הכי פחות תחרותי של השנה על מ.ס. צפת שכבר רגל וחצי בארצית 123-68 הייתה התוצאה וגם זה אחרי שאילת הורידו את הרגל מהדוושה בתחילת הרבע השלישי (אותו סיימו עם 99 נקודות)

מכבי רחובות
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות
מכבי רחובות היא אחת הקבוצות "שנפגעו" פחות מהמצב מהסיבה שהם לא יכולים להביא גארד זר כי הם עברו את המכסה, הזר הגבוה שלהם הוא בין בינוני לסולידי אבל הסגל הישראלי שלהם הוא נהדר עם צמד העמיתים בעמדה 1, דניאל שרון, נסטרנקו, פלד ועוד. הם לגמרי יכולים למצוא את עצמם בליגת העל בסוף הפלייאוף בייחוד עם כל הניסיון שיש לשחקנים שלהם במעמדים האלה (וגם המאמן עלה בעברו ליגה)
בנוסף עם עוד שינויים אפשריים בצמרת לכו תדעו איך יראה הפלייאוף, תלוי גם מאוד במשחק הקרוב מול נהריה (לשכונה שם נגיע עוד מעט) שהוא די משחק על הביתיות לאורך כל הפלייאוף

עירוני נהריה
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות
בנהריה השכונה חוגגת, חלק באשמתם וחלק לא
נתחיל מהאולם הביתי שלא אושר בהתחלה לאירוח משחקים ותהרגו אותי למה לעזאזל עיר מטווחת כמו נהריה בלי זמן התמגנות נורמלי יכולה לארח משחקים אבל לא משנה
אחרי שנתגלו ליקויים מבחינת מיגון, בנהריה טענו שתיקנו אותם אז שעה (!!!!!!) לפני המשחק של נהריה נגד רחובות שהיה אמור להיות ברמז בקרית אתא מנהלת הליגה הודיעה שהוא נדחה לצורך בדיקה מחודשת של התיקונים בעין שרה
ועכשיו לחלק היותר משמעותי מקצועית, מרסליוס ארלינגטון רוצה לעזוב את הקבוצה לאחר שעבר תאונת דרכים בזמן אזעקה, לפי הסיפור שראיתי בטוויטר בייסקלי הוא עצר בצד בזמן אזעקה להתמגן ונכנסו בו מאחורה ובמזל לא קרה לו משהו יותר חמור ועכשיו הוא מעוניין לעזוב ויש לחץ מהמשפחה שלו שיעזוב את הארץ. בכנות לדעתי הצדק עימו אני באמת קשה לי להבין כל זר שחוזר לשחק בליגה ובייחוד אחרי חוויה כזאת שנבעה באופן ישיר מהמצב הביטחוני אני יכול להבין כל אחד שלא רוצה להמשיך פה
מקצועית אם הוא עוזב נהריה תהיה בבעיה כי ניתן לרשום זרים רק עד יום חמישי
איתו, קלארק ואבייב נהריה תהיה המועמדת הבכירה לעלייה, בלעדיו יהיה להם מאוד קשה מול רחובות

הפועל חיפה
מאזן מאז החזרה: שלושה ניצחונות
בהפועל חיפה הכסף מדבר ולא יודע כמה טוב
אחרי שהניסיונות להביא סנטר ישראלי כשלו אחרי שסרור הלך לנתניה וטיוס ואלטיט לא הגיעו הקבוצה החליטה להביא סנטר זר ובעיקר להביא שם, דרק אוגביידה שזכור מירושלים
בתאכלס מתוך כל המיליונים של אדיר סבג זה החיזוק הראשון שהוא לכאורה לפחות בכסף מעל הליגה
למרות צריך לציין שהקבוצה בצד הישראלי עשתה חיזוקים טובים מאוד לליגה הלאומית, פשוט לא כאלה מעל הליגה בדמות יהונתן ים, ראיין טוראל ועמית שמחון (שהספיק להיפצע)
ושוב אני חושב שהעמדה הכי חשובה שלהם היא עמדת המאמן כי אני באמת מחזיק מהעבודה של רובן נייברגר העונה בקבוצה
מבחינת המשמעות של ההגעה של אוגביידה מלבד העובדה שלראשונה העונה הקבוצה תשחק עם סנטר היא שאחד הזרים יצטרך לעזוב ונראה שזה יהיה ווסלי האריס שהוא זר פשוט נהדר שמחוזר גם בליגת העל על ידי מכבי רמת גן (והבעלים החדש), בני הרצליה שנראה שיש לה המון זרים אבל מי יודע מי יחזור, עירוני רעננה שצריכה שמשהו ילך בכיוון שלה העונה והפועל באר שבע ששוב אלא אם יש איזה עזיבה של הזרים הבכירים אני לא יודע אם הצורך בו אקוטי

אליצור אשקלון
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות והפסד
באשקלון שני הזרים עזבו וההפסד הגדול הייתה העזיבה של ווידמן שהוא זר ברמות הכי גבוהות בלאומית אבל במקומם הגיעו שני זרים שככל הנראה זה מה שהיה זמין בשוק, מצד אחד באשקלון הגיבו מהר מאוד לעזיבה של הזרים אבל מצד שני נראה שקוואטריוס ווילסון ואסא וויליאמס עדיין לא השתלבו ויהיה מעניין לראות מה הם שווים. במשחק האחרון שניהם שיחקו ולא באמת הרשימו מול מכבי מעלה אדומים מתחתית ועוד קבוצה שנראית בדרך הבטוחה לחזור לארצית. מכבי מעלה אדומים שיחקה את המשחק ללא זרים לאחר שגם אותה הזרים עזבו ולא חזרו בעקבות המצב. אבל מתחילת העונה צריך לומר אשקלון זה פשוט לא זה אבל בקטע רע
זאת קבוצת כדורסל באמת חלשה והם היו במשחק צמוד מול מכבי מעלה אדומים ששיחקה ללא רום כיטכס הישראלי המוביל שלה. סדרת הרבע הגמר שלהם די נגד אשדוד די נקבעה והשאלה למי תהיה הביתיות
אגב כתבתי זה אחד הסגלים היותר חזקים בליגה עומר פולג, עידו שבת, עוז לביא, עידו פליישר, רון כהן, ברנדון באומן ועמית סנקר
בפינת הצהוב אם מישהו מחפש הבן של המנהל המקצועי חתם בקבוצה, גודס עושה טפירו ומחתים את הבן שלו שחזר פרש מארצות הברית ואף הוא קיבל דקות משחק אמיתיות נגד מעלה אדומים

מכבי אשדוד
מאזן מאז החזרה: שלושה ניצחונות
אני אתחיל בלי קשר למה שאני הולך לכתוב שאני מאוד מאוד מאוד מחבב את נועם יעקובי אבל ממש
שחקן חכם מאוד, מקבל החלטות טוב, שומר לא רע בכלל אבל הלוואי שהיה קולע יותר טוב. במשחקים האחרונים הוא נותן סטפ אפ יפה בשביל אשדוד ובהיעדרו של עמית ראובן זה המקום שלו לתת את הצעד קדימה
הוא שחקן שאני מאוד מחבב ואני בהחלט יכול לראות אותו עושה ליגת על אפילו עונה הבאה. אגב סתם נתון נחמד אבל יחס אסיסטים/איבודים שלו מ-7 המשחקים האחרונים הוא 7 איבודים על 45 אסיסטים שזה לדעתי הצנועה מאוד מרשים. עוד שחקן שמחמם טיפה את ליבי הוא שחר שלמון שמאז החזלש וגם קצת לפני לוקח יותר והופך להיות גורם יותר משמעותי בקבוצה. בתחילת העונה חשבתי שהוא יהיה אחד מאלה שיפרצו ויפתיעו ויהיו משמעותיים אבל הלך לו יותר קשה, נחמד לראות שהוא מצליח לתת שיפור ביכולת ולהיות יותר משמעותי בשלבים המתקדמים של העונה לקראת הפלייאוף.
אשדוד מתמודדת עם פציעות בקבוצה וממה שהבנתי אמרי שביט ועמית ראובן פצועים (אל תשאלו אותי לכמה זמן, רק בשידור של אשדוד נגד יבנה גיליתי שהם פצועים) ונראה שהחתימו את אלון דניאלי שהיה בקרית גת לתת עוד גיבוי ועומק. מודה שלא הכרתי את ההחתמה שמסתבר הייתה בדיוק לפני המלחמה לדעתי הוא שדרוג נחמד מאוד ומול רמה"ש כבר הספיק להיות משמעותי בדקות המשמעותיות הראשונות שקיבל וקלע 9 נקודות ב-14 דקות. אשדוד אחת הקבוצות שאני יותר מחבב העונה ובגלל זה יש לי הרבה מה לחפור עליהם, אחלה עבודה עושה שם דן קציר. עוד בגזרת השינויים בסגל אחרי שדוויט ווילסון החליט לעזוב הקבוצה החתימה וטרן של הליגה הלאומית בדמות ג'ימי הול שנראה שהשתלב טוב בקבוצה, הוא לא שחקן דומה לווילסון אבל הוא נותן את הפלוסים שלו. עוד נקודה שכדאי לציין (שמרגיש שקצת חוזרת אצל המתאזרחים שחזרו) אבל גם בן קלהאן-גולד ביכולת פחות טובה מאז שחזר שאפילו השלשות שהן הטריידמארק שלו לא נכנסות, הוא עם 4/16 בשלושת המשחקים האחרונים. בשאר הכל די כרגיל באשדוד רוברט טרנר (שיש לו חוזה לעונה הבאה בקבוצה) עדיין מפלצת, פיטשון עדיין בלתי נגמר ואין לי מושג איך מכונת ירייה ל-3 (45.5%!!!!!!), שינבוים נותן עומק לקו האחורי ובאמת אחלה אשדוד שווים בעיניי חצי גמר.

אליצור שומרון
מאזן מאז החזרה: שני ניצחונות והפסד
הקבוצה אולי עם הכי הרבה אופי ואחד המאמנים היותר מסקרנים אחרי פתיחת עונה מחרידה בכל רמה אפשרית אייל שולמן קיבל המושכות, וואלה הוא נראה כמו מאמן ששווה הזדמנות בליגת העל כבר כי אני מאוד אוהב את העבודה שלו בקבוצה
נתחיל מהבסיס, שני הזרים חזרו וזה חשוב מאוד והקבוצה המשיכה מאיפה שהיא עצרה ורשמה 2 ניצחונות מ-3 המשחקים ונראה שהיא בדרך למאזן חיובי ופתאום שומרון מקום 7 ונראית ממוסמרת לטופ 9 שזאת לגמרי עונה מוצלחת לקבוצה
במשחק האחרון נגד קרית גת שוב האופי של הקבוצה ניצח יחד עם קריסה מוחלטת של קריית גת וגם הקליעה של רועי בכר חזרה במשחק הזה, התגעגעתי אליה אבל הנקודה שאני הכי רוצה לשים עליה דגש מאז החזרה לשחק היא שון דליד שבעיניי הוא עושה דברים נהדרים בקבוצה גם אם לא רואים בסטטיסטיקה האישית שלו, הוא שומר נהדר ובעיקר והכי חשוב בעיניי מקבל החלטות טוב כמעט ולא טועה ואני מאוד נהנה לראות אותו. אני תמיד אומר שמדד פלוס מינוס הוא מדד טוב כל עוד הוא עובר את מבחן העין ואצל דליד מבחן העין לגמרי מסביר למה מול ב-21 דקות הוא היה בפלוס מינוס הכי טוב של הקבוצה של +12 כי באמת הקבוצה נראתה כשהוא על הפרקט משמעותית יותר טוב

א.ס. רמת השרון
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
רמת השרון היא קבוצה לא יציבה בקטע רע מאוד, יש שם ים כישרון ואיכות אבל זה לא מצליח להיות יציב
מאז החזרה למשחקים הקבוצה נראית לא טוב עם ניצחון על מכבי פתח תקווה המתרסקת והפסדים בעיתיים לאשדוד ושומרון
הקבוצה כרגע מקום 8 ואני מאמין שהיא תהיה בפלייאוף העליון אבל מצד שני אם יתחיל רצף הפסדים יכול להיות בעייתי
מנגד אני באמת לא מבין את ההתנהלות עם מוזס בחיי, יש לכם כישרון על, יהלום, ובסוף הוא מקבל שאריות דקות ברבע השני מול אשדוד (קולע 4 נקודות) וזה כל הדקות שהוא מקבל נקודה פרט לגארבג' טיים
מבאס קצת בשבילו ובשביל הכדורסל הישראלי
מלבד זה באמת אין מה לומר על הקבוצה, די ממשיכה אותו דבר כמו לפני הפגרה. אופק מלכה היה במשחק קליעה טוב שזה לא קורה לו המון העונה וחבל לרמת השרון כי הוא היה אמור להיות המחליף של עמית אלון

מ.כ. עוטף הדרום
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
אני כותב לא לפי הסדר וזאת הקבוצה האחרונה שאני כותב עליה (לפניה כתבתי על עמק יזרעאל, איזה חפירה עכשיו אני קולט)
עוד קבוצה שנפגעה מהמצב הביטחוני לאור עזיבתו של קינדל היל ובמקומו הוחתם סטורם וורן שלאחרונה סוף סוף קיבל את האזרחות הישראלית. עד המשחק מול מכבי פתח תקווה הקבוצה הייתה במשבר רציני עם 7 הפסדים מתוך 8 משחקים שהניצחון גם כן היה על מכבי מעלה אדומים החלשה מאוד. מאז החזלש הקבוצה הפסידה למכבי אשדוד ומכבי חיפה (במשחק חשוב) אבל ניצחה את מכבי פתח תקווה בפירוק שאני לא זוכר המון זמן מקבוצת אמצע טבלה למי שיכולה להיות מתחרה ישירה שלה על המקום ה-9. במשחק האחרון ניצחה הקבוצה מהעוטף והשפילה לחלוטין את מכבי פתח תקווה בתוצאה 111-72
נראה שסטורם וורן התחבר לא רע לקבוצה ונותן ממוצעים של דו ספרתי בנקודות למשחק (ולגמרי יהיה רכש מעניין בעונה הבאה)
עדיין מוקדם לקבוע אם הקבוצה יצאה מהמשבר אבל זה היה ניצחון חשוב, בכל מקרה אם הקבוצה תעשה פלייאוף זה יהיה בעיניי הישג סופר מרשים ובאופן כללי ברק פלג מאמן על לרמות האלה.

הפועל מגדל העמק/יזרעאל
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
עוד קבוצה שאני מאוד מסמפט העונה אבל גם היא סובלת מחוסר יציבות קיצוני
אני אתחיל מהרע
הישראלים בקו האחורי ובעיקר יהל פלג וניב למפרט. יהל פלג זה רע מאוד בכל החלקים כמעט של המשחק התפוקה שלו היא לא טובה אין קליעה, אין תפוקה התקפית, הוא זורק המון יחסית ופשוט לא טוב בטח ביחס לגארד ישראלי יחסית בכיר לליגה. אני יודע שהוא חוזר מפציעה קשה מאוד ועדיין זה לא מספיק טוב בכלל. ניב למפרט זה בעיקר מאכזב כי בתחילת העונה הוא באמת נראה טוב ונראה כאילו הוא לוקח את הצעד קדימה אבל זה מרגיש כאילו זה די עוצר וחוזר לאותו דבר של שנה שעברה. גם הקליעה שבתחילת העונה נכנסה יותר סביר ירדה לאיזור ה-30% לשלוש והמון משחקים הוא מרגיש כמו דנידין, רואה ואינו נראה בשני צידי המגרש. קיוויתי ממנו ליותר ובעיניי אם היה ממשיך ביכולת טובה מגדל העמק הייתה במקום יותר טוב בטבלה
הבינוני?
עידן אלבר הוא שחקן שאני לא יודע לאכול אותו, ים כישרון, ישראלי מוביל, קולע המון ויודע לנצח משחקים. ללא ספק אחד הישראלים הטובים בלאומית אבל מצד שני צריך לומר הוא לוקח המון על עצמו והקליעה הרבה פעמים לא באחוזים הכי טובים. נכון אני שופט אותו לחומרה כי כמעט כל ישראלי אחר שהיה נותן את המספרים שלו היה מהולל ולדעתי מגיע לו המון ריספקט אבל מצד שני לא יודע לומר למה אבל ציפיתי ממנו להיות יותר טוב בעיקר בקבלת ההחלטות אבל הוא עדיין השחקן הכי חשוב של מגדל העמק ואחד כזה שלוקח אותה קדימה. הוא פשוט יכול להיות יותר טוב בעיניי (הוא כרגע טוב ויכול להיות מדהים ברמת הלאומית)
מרקיז ווריק הוא זר שאני לא יודע לאכול בתור סקורר הוא מדהים, אחוזים נהדרים מכל הטווחים אבל באמת נהדרים, כישרון ברמה גדולה, מספרים שאתה שמח שיהיו לסקורר שלך עם האחוזים שיש לו 20.4 נקודות אפילו חוטף טוב מאוד עם 1.9 חטיפות למשחק וגם לא מרבה לאבד (או למסור) אבל עדיין משהו בו מרגיש לי אוף. כאילו משהו שם חסר ואני לא יודע לומר מה. יש מצב הבעיה בי במקרה שלו
בטוב?
אני מאוד אוהב את ברנדון אדוארדס (ואני חושב שקראתי שיש מצב שהוא חתום בקבוצה גם בעונה הבאה) איזה שחקן על הוא לליגה הזאת, בלתי ניתן לעצירה עם קליעה מכל הטווחים ואחת הסיבות עונה שעברה להגעה של מגדל העמק/יזרעאל ממעמד של מועמדת לירידה לסדרת פלייאוף עליון. הוא מסיים מאוד טוב בצבע ואחלה שחקן ואני באמת אוהב לראות אותו משחק. עוד שחקן שאני רוצה להחמיא לו הוא ניתאי רוזנברג שפתח את העונה בדי באסה בגלל העלייה של נתניה הוא נדחק מהקבוצה ומיד לפני המחזור הראשון עבר למגדל העמק ששם לקח לו זמן להיכנס לקצב עם הקבוצה אבל בתקופה האחרונה הוא באמת נראה טוב ותורם המון לקבוצה ובעיקר הקליעה שלו סוף סוף מתחברת שוב לאחוזים אפילו יותר גבוהים ממה שהיה לו במדי כפר קאסם (44.1% כיום). אחלה ניתאי ואני מקווה שימשיך ביכולת הטובה
מגדל העמק/יזרעאל רשמה מאז החזלש 2 הפסדים לשתי הקבוצות החזקות בליגה שהן נהריה עם הזרים (כי לא בטוח שזה יישאר ככה) ואילת שכדאי לומר מגדל העמק הובילו במחצית אבל אז אילת שיחקו כמו אילת ברבע השלישי והשאר היה גארבג'
במשחק האחרון הם ניצחו את יבנה ביכולת באמת לא רעה.

אליצור יבנה
מאזן מאז החזרה: שלושה הפסדים
אם היה סמל שהוא חיבור בין נאיביות לפראייריות אליצור יבנה היא הסמל לזה
מאז שחזרנו מהפגרה הקבוצה הפסידה את שלושת המשחקים שלה ובכולם היה צמוד, היה מותח ובחלק מהמשחקים היא גם הובילה
אבל יש בקבוצה הזאת המון שחקנים צעירים לצד חברה עם ניסיון כמו שגיב דוד ויריב עמירם
בעיניי במקום הבעייתי אפשר למצוא את הזרים שנותנים תפוקה אבל משהו בהם עדיין חסר לי. ווקר הוא כישרון התקפי ברמה מאוד גבוהה, בצד השני יש לו בעיות ולדעתי הוא יכול להיות יותר מלוטש בצד ההתקפי אבל הוא נותן תפוקה נהדרת שם
אנטוניו דיי זה אולי אחד השחקנים שאני הכי אמביוולנטי לגביהם יחד עם מרקיז ווריק ממגדל העמק, מצד אחד הבחור שופע כישרון ומביא מספרים באמת טובים עם אחוזים סבירים מכל הטווחים אבל מצד שני הוא שוב מרגיש טיפה לא אפוי ושיש לו מקום להשתפר וגם הוא מאבד 4.1 כדורים למשחק שזה די משמועתי. בעיניי למרות התפוקה שלהם יכול להיות שדווקא צמד זרים עם מספרים יותר סולידיים יכל להיות יותר טוב לקבוצה
גם בצד הצעיר יש את עוז חולי שלדעתי זאת עונה ראשונה שלו כישראלי המוביל של הקבוצה והוא לגמרי עשה את הסטפ אפ אבל זה רול שצריך ללמוד וגם לניסיון בו יש משמעות בעיניי ובנוסף גריידי ופורר המקומי הם צעירים מאוד
קובי חסון שהחליף לאחרונה את גבירץ גם מאמן עם לא המון ניסיון ולצד תקופה יפה ברחובות הגיע לבסוף גם קריסה שבסופה בורגר החליף אותו בעונה שעברה, יהיה מעניין לראות מה יהיה גורל הקבוצה ומי יעלה ויהיה המבוגר האחראי, כי אם הקבוצה תמשיך להיות כזאת פראיירית יכול מאוד להיות שהיא תצטרף בעל כורחה למאבק הישרדות

מכבי פתח תקווה
מאזן מאז החזרה: שלושה הפסדים
פאק כואב לי על מכבי פתח תקווה, חבל מאוד מה שהולך שם. הקבוצה בהתרסקות ולדעתי האחריות חונה בהנהלת הקבוצה. הקבוצה עם 7 הפסדים ב-8 המשחקים האחרונים כאשר הניצחון היחיד הוא על צפת העלובה. האחריות חונה בעיניי בהנהלת הקבוצה בגלל המינוי הלא ברור למאמן אחרי הפיטורים של יוסי בונן החליטו למנות את דור עברי שהיה עוזרו וגם התפתח מקצועית במחלקה המקומית ומאז הקבוצה נראית בין גרוע למחריד שהשיא הגיע בהשפלה הלא נורמלית מול עוטף הדרום שבמחצית השנייה הקבוצה ספגה 70 נקודות מקבוצה עם זר אחד וסגל אמצע טבלה לליגה
כרגע הקבוצה היא המועמדת הבכירה לירידה יחד עם קרית גת, אחת מהן לא תמשיך בלאומית לעונה הבאה אם הדברים לא ישתנו בהקדם בקבוצה מפתח תקווה וזה לא שאין מאמנים עם ניסיון בשוק ללאומית מכל הרמות כמו שרון דרוקר, יאיר גבירץ, שי סגלוביץ', דוד אלהרר, דני גוט, רועי פרל כל אלה בלי קבוצה ועדיפים משמעותית על המצב הקיים
באמת שאני לא מסוגל להבין איך הקבוצה הזאת מנוהלת ונראית מבחינה מקצועית, ההגנה נראית מחריד ולא מסודרת ומקבלים כמויות אסטרונומיות של נקודות, מנטלית הקבוצה מאוד חלשה וגם אם פותחת טוב את המשחק אתה יודע שתגיע קריסה בהמשך ומול העוטף בכמה דקות ממשחק צמוד נהיה 20, עלה ל-30 והגיע בשיאו למעל 40 לדעתי
ויש דברים טובים בקבוצה, הביאו את ברנדון טאב על חשבון מקולום שברח שטאב הוא שחקן על לליגה הלאומית וחוזר לשתף פעולה עם גילינסקי, הקבוצה דוגלת בשיתוף שחקנים שגדלו בקבוצה כמו נעם נאור, שליו ז'אן ושחקנים בוגרי מחלקת הנוער של הקבוצה כמו איתי ירום בנוסף לקו אחורי ישראלי איכותי עם גילינסקי וז'ורנו
משהו לא מתחבר בקבוצה הזאת והרבה מזה קשור לאימון (בעיניי גם יוסי בונן לא היה בחירה מדהימה כמאמן)
מאוד מקווה שמכבי פתח תקווה תישאר בלאומית אין קבוצות בשתי הליגות הראשונות שמאמינות בשחקנים שהם מגדלות כמו הקבוצה הזאת ואני מאוד מקווה שמועדון עם רצון חיובי כזה ימשיך להיות בליגה הלאומית

מכבי חיפה
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
מכבי חיפה חזרה באופן חלקי מהפגרה הכפויה. נתחיל מהזר שעזב שהוא ג'ייס טאונסנד שכמובן עזב בעקבות המצב
ג'וש פרייס וסנדי כהן חזרו לקבוצה אבל צריך לומר שהם לא נראים מדהים מאז שחזרה הליגה ומכבי חיפה צריכה אותם אם יש להם שאיפות שכוללות לאיים על טופ 9 ביום טוב וביום רע לא להיקלע להיות יורדת שלישית
הקבוצה הספיקה מאז שהחלו לשחק לנצח משחק אחד מול עוטף הדרום שנראתה לא טוב בתקופה האחרונה והפסידו לרחובות ובדרבי להפועל חיפה
עוד לא הגיע מחליף לטאונסנד, מעניין כמה כסף נשאר לקבוצה אחרי ההחתמות הלא זולות שביצעו העונה במטרה (שכרגע נראית לכיוון המוצלח) להישאר בניגוד לכל הסיכויים
הקבוצה באופן כללי אם לוקחים גם את הפורמה של לפני המלחמה במומנטום כללי חיובי ולדעתי לכיוון הבית התחתון לא בתהיה במאבק הירידה

מכבי מעלה אדומים
מאזן מאז החזרה: ניצחון ושני הפסדים
קבוצה במצב לא טוב, חתם שם זר לאחרונה סנטר זר בשם סימון גרמן (2.08, 26) שאמור להיות שחקן הגנה טוב
מעלה אדומים זאת קבוצה שקשה לי לראות אותה נשארת בליגה
היא הצליחה לחבר בדרך קוסמית לחבר 4 ניצחונות רצופים במהלך העונה ככה שהיא בכלל בתחרות להישאר
מאז החזרה מהפגרה הכפויה היא הספיקה לנצח את צפת העלובה בצפת ואף לפרק ולהיות תחרותיים מול אשקלון שכבר אמרתי את דעתי עליה ללא הישראלי המוביל שלה שזה רום כיטכס
מי שכן הפציע לכמה דקות במחצית הראשונה הוא יובל בן עטר שמשחק בקבוצה במסגרת הכרטיס הכפול מהפועל ירושלים וקלע 22 נקודות ונראה שלא היה מסוגל להחטיא, במחצית השנייה פחות בא לידי ביטוי, בנוסף הם החתימו מתאזרח בשם ניק הורוביץ שנראה שהוא מוסיף עומק לקבוצה ומסוגל לשחק כדורסל (האם כדורסל טוב זה סימן שאלה)
עוד קבוצה שהיא בעיניי אמורה לרדת ליגה אם לא תהיה הפתעה

מכבי קרית גת
מאזן מאז החזרה: שני הפסדים
מצד אחד אני באמת לא מבין מה הולך כל כך רע בקבוצה אבל מצד שני קבוצה שהוקמה בחטא ואין לי בעיה שתרד
ג'ו ריס ממה שהבנתי צריך לחזור לשחק בקרוב וזה חשוב לקראת מאבקי התחתית הקשים שבדרך בקרבות ההישארות נגד מכבי פתח תקווה ומכבי חיפה
הקבוצה הספיקה להפסיד שני משחקים מאוד צמודים כולל היחנקות מפוארת נגד אליצור שומרון שכלל הפסד בשנייה האחרונה אחרי שהם הובילו ב-16-18 בתחילת הרבע האחרון
יש להם סגל טוב מקסים רומנוב (שצריך לומר לוקח על עצמו יותר מדי) אקאמג'י וויליאמס שנראה נהדר ואני לא פוסל את זה שהוא משדרג את הקבוצה על פני מייקל גרין, קלארק רוזנברג, דניאל נג'ר, מאור נקרשביץ וגם צ'וברביץ' השתלב שם יפה מאוד
בכל מקרה יש להם משחק חסר מול צפת ועוד מעט לדעתי יש משחק ראש בראש מול פתח תקווה הקורסת

מ.ס. צפת
מאזן מאז החזרה: שני הפסדים
בצפת הכותרות חוגגות בעקבות ההחתמה הביזארית של גלן רייס ג'וניור
הדבר המרשים באמת שיש לו עונש הרחקה בפועל למשחק אחד ועוד על תנאי ל-6 משחקים מהתקופה שלו במכבי חיפה
בכל מקרה הוא חוזר לעוד קדנציה בלאומית בקבוצה שרגל וחצי בליגה הארצית, על הנייר נותרו לצפת 11 משחקים והיא במרחק 6 ניצחונות מהמקום שמשאיר אותה עוד עונה בליגה הלאומית
יתרה מזאת הם יהיו במאזן שלילי מול כל היריבות שלה לתחתית של 2-0 פרט למכבי חיפה ומגדל העמק/יזרעאל אותם הצליחו לנצח ואף בהפרשים גדולים יותר (לא שזה ישנה כי יהיה ביניהן משחק שלישי בבית התחתון)
הקבוצה החתימה עוד שחקן זר בשם דרק סנט הילרי שמגיע (27,1.83) אחרי קדנציה מוצלחת בליגה השנייה ביוון ועם ניסיון אירופי בליגות שבדרך כלל שחקנים טובים ללאומית משחקים שם כמו הליגה השוודית
בכנות גם עם טיישון אלכסנדר, קיירי בראון ואנזיאקור/קווין אובאנור
בלעדיהם בשני המשחקים ששוחקו זה היה פשוט מביך עם תבוסות מול פאקינג מעלה אדומים (ללא זרים) וההתבזות מול אילת שבאמת התוצאה לא הייתה החלק ההזוי אלא שהשחקנים של צפת הגיעו ברכבים פרטיים לאילת ואם הם יצאו מצפת זה אומר שהם בייסקלי נסעו את כל הארץ (וכמובן שתפסו אותם אזעקות בדרך והמשחק נפתח באיחור) ואני מאוד מקווה שדאגו להם למקום לישון באילת כי אני לא רוצה להאמין שהם היו צריכים לנסוע את כל הדרך לצפון (אולי חוץ משלו מור יוסף שלדעתי הוא מהאזור)
בקיצור אני מכבד את צפת על הניסיונות להילחם בירידה, הסיכוי אפסי וההחתמה של רייס ג'וניור הזויה
בניצחון על קרית גת נתנחם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ג' אפריל 14, 2026 11:51 am 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
אנחנו לקראת פלייאוף
הקבוצות ממשיכות להיבנות
קורים דברים והתחתית נפתחת
אליצור יבנה ממשיכה בהתרסקות שלה אחרי שקיבלו בראש ממעלה אדומים, שימו לב לזר החדש ג'ארד בילאפס (אחיין של) שנתן הופעת בכורה מהסרטים עם 33 נקודות, 11 ריבאונד וזרק 20 פעמים מהקו
גם קרית גת ניצחה את אשקלון במשחק באמת לא טוב, אבל אשקלון באמת זוועה והצליחו להפסיד את המשחק. ככה שכל התחתית נפתחה מחדש ועכשיו מעלה אדומים וקרית גת נצמדות למכבי פתח תקווה, מכבי חיפה וגם יבנה במיקס. שימו לב מכבי פתח תקווה ויבנה במומנטומים הכי גרועים בליגה בפער (תסלחו לי שאני כרגע לא מתייחס לצפת)
בסוף קרית גת ששיחקה מול אשקלון החתימו גבוה חדש בשם אדריו ביילי ואמור לשחק היום מול רמת השרון שחזרה לא טוב מהפגרה

היום עוד מחזור ואם לא יקרה משהו חריג אילת תבטיח את מקומה בליגת העל באופן רשמי וסגור (שידור חי בערוץ 5GOLD משום מה), היא משחקת נגד אליצור אשקלון שבעיניי קבוצה מאוד חלשה בטח ביחס למה שהסגל שווה
מכבי רחובות תנסה תיאורטית להישאר במאבק על המקום הראשון שהיא משחקת היום מול מ.כ. עוטף הדרום שמגיעה אחרי הפסד ב-20 הפרש למגדל העמק/יזרעאל שכלל די התפרקות במחצית השנייה. העוטף ממשיכה לא להיות יציבה באופן קיצוני וכדאי לציין שהניצחון היחיד שלהם (שהיה פירוק) היה מול מכבי פתח תקווה ובשאר המשחקים הם הפסידו. מכבי רחובות מגיעה במומנטום חיובי אך ניצחה בקושי את מכבי פתח תקווה.
אליצור שומרון תארח את עירוני נהריה. שומרון מגיעה אחרי שלוש ניצחונות רצופים שהמילה החשובה ביותר בהן היא אופי גם עשתה קאמבקים, גם עמדה מול קאמבקים באמת מרשים לראות אותם ולדעתי אייל שולמן ראוי להיות בדיבור של מאמן העונה בלאומית. עירוני נהריה מגיעה אחרי ניצחון בקושי על צפת אבל הקבוצה ניצחה את כל משחקיה מאז "החזלש" אבל באופן משמעותי הקבוצה חסרה את מסרליוס ארלינגטון לאחר התאונה והרצון שלו לעזוב את הארץ. הקבוצה נלחמת עם רחובות על המקום השני בטבלה שיבטיח את ביתיות לאורך כל הסדרות על הכרטיס לעלייה לליגת העל, בלי ארלינגטון הסיכוי שלהם לעלות יורד משמעותית (גם יחד עם אבייב).
הפועל חיפה תתארח ברוזמרין אצל פתח תקווה. הפועל חיפה קיבלה בבכורה את הרכש היוקרתי שלה דרק אוגביידה והוא נתן 9 נקודות עם 4/11 ל-2 וגם תרם 10 כדורים חוזרים, הקבוצה קיבלה בראש והפסידה 18 הפרש למכבי אשדוד הנהדרת, לא בטוח שהחיזוק הזה עדיין מחזק אותם בייחוד עם הפרידה מווסלי האריס (שהנה אני מהמר פה יהיה בינגו בליגת העל). יהיה מעניין לראות איך החיזוק ישפיע ואיך הוא ישתלב לקראת הפלייאוף. במזל הם מקבלים יריבה בהזמנה, את מכבי פתח תקווה, שלא רק מגיעה במומנטום נורא אבל במשחק האחרון החסירה חלק משמעותי מהסגל (גילינסקי, ז'ורנו וננקין). בנוגע למכבי פתח תקווה אם לא תמנה מאמן אני לא רואה אותם שורדים בליגה, לא מבין את קבלת ההחלטות במועדון, הקבוצה נראית נורא, לא מאומנת וההגנה מסננת קיצונית.
מכבי אשדוד תצא למגדל העמק לשחק מול הקבוצה המקומית, כבר אמרתי שאני מת על מכבי אשדוד, קבוצה באמת מאומנת טוב וכל הכבוד לדן קציר שהעמיד ככה את העולה החדשה עוד מועמד בעיניי למאמן העונה. שוב רוצה להחמיא לנועם יעקבי שחייב בעיניי לעשות עונה הבאה ליגת על, אני ממש אוהב אותו
מגדל העמק מגיעה אחרי שני ניצחונות מול יבנה ועוטף הדרום, היום היא תהיה מול מבחן יותר רציני ויהיה מעניין לראות איך יתמודדו מולם, לדעתי יהיה משחק טוב שווה צפייה למעוניינים באתר האיגוד. במגדל העמק יש צמד זרים ברמה מאוד גבוהה ומרקיז ווריק מגיע אחרי משחק פשוט וואו שלו מול העוטף.
עוד משחק שכדאי לשים לב הוא רמת השרון שמגיעה ללא איירה לי שסיים את העונה מול קריית גת שתנסה ליצור מומנטום חיובי ואולי אפילו לעלות מעל הקו האדום (אם זה אפשרי, אני לא יודע מה המאזנים הפנימיים כרגע). בקרית גת אדריו ביילי אמור לערוך בכורה ואמור להיות תוספת כח לקבוצה בייחוד מול הקו הקדמי המוחלש של רמת השרון ללא לי. מצד אחד אמרתי ואני עומד מאחורי זה קריית גת היא קבוצה ללא אופי וכדורסל בעייתי (למרות כישרון משמעותי) אבל רמת השרון מגיעה במומנטום לא טוב עם ניצחון אחד מאז החזרה וגם הוא על מכבי פתח תקווה
עוד משחק חשוב בתחתית ואפילו הייתי קורא לו המרכזי מבחינת חשיבות צפת מאחרת את יבנה והוא חשוב מאוד בשביל יבנה כי הפסד פה יכול להיות קריטי כי צפת היו השטיח של כל התחתית אם כי צריך לראות איך היא תיראה מול קבוצה שהיא אמורה להיות יותר תחרותית מולה. כדאי לעקוב ולראות גם כן


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 15, 2026 7:02 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
במהלך העונה עשיתי רשימה של שחקנים שאני לא אתפלא לראות אותם בעונה הבאה בליגת העל מקבלים הזדמנות ראשונה כי לדעתי הם היו שווים את זה, אני אעשה קצת הסתכלות לאחור
אם מישהו רוצה להוסיף שם מסוים שלדעתו פספסתי, אשמח שיהיה דיון, בנוסף אם מישהו לא מסכים עם מה שכתבתי לדעתי יכול להיות גם מעניין להתדיין!

אליעד טל (23, 1.96)
הבחירה הקלה, המספרים קצת ירדו מהפוסט הקודם. כרגע עומד על 12.3 נקודות למשחק, 5.7 ריבאונד וירידה קלה באחוזים. עדיין ישראלי נהדר שעוד עונה נמצא מעל הלאומית ואני רוצה להאמין שימשיך עם אילת לליגת העל (בטח שמתאים לחוק הצעירים לדעתי לעונה הבאה). טרם קיבל צ'אנס אמיתי בליגת העל לדעתי אבל שווה מן הסתם. הצליח גם להיות בסגל עמוס כישרון של אילת בין הישראלים הכי דומיננטיים בסגל שכולו שווה ליגת על. אמור להמשיך עם אילת לפי מה שקראתי בערוץ הספורט
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

טל פלד (23, 1.95)
מעמיד מספרים של 13.6 נק' עם 40.9% לשלוש, שיפר מספרים מאז הפוסט שכתבתי. עדיין קצת רמאות שלי. תמיד אהבתי אותו ואני תמיד אהבתי קליעה ברמה גבוהה. מצליח לקלוע ברמה גבוהה גם זריקות לא קלות, יותר מגוון מרק קליעה בעיניי. שחקן אדיר חלק מהעובדה שרחובות מצליחה גם ללא גארד זר ואפילו יכולה לעלות ליגה. גם לגביו העמדה שלי לא השתנתה.
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

עמית מנחם (22, 1.87)
שיפר מספרים באופן דרסטי ועכשיו עומד על 15.4 נק', 7.1 אסיטסים (על 3.4 איבודים) ו-5.6 ריבאונד, 1.6 חטיפות ו-44.1% לשלוש על 3.4 זריקות למשחק לעומת 9 נקודות למשחק, 5.3 כדורים חוזרים ו-5.9 אסיסטים (צריך לציין על 3.1 איבודים) בנוסף הוא קולע 44.4% לשלוש על 2.8 זריקות למשחק. השחקן הישראלי הכי טוב בליגה הלאומית העונה לדעתי. עשה יותר מטריפל דאבל אחד העונה והיה קרוב בעוד מספר מקרים. לא רק שהדעה עליו התחזקה. יהיה הישראלי שקבוצות האמצע עם הכסף (העמק, הרצליה, נס ציונה וכו') יילחמו עליו ולדעתי פוטנציאל סופר מעניין בטח שמתאים לחוק הצעירים
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

דניאל שרון (20, 2.03)
היה בסימן שאלה בעיניי, אבל ממשיך בהתקדמות שלו שאני מאוד מחבב ולדעתי משדרג את המשחק שלו. השבוע מול עוטף הדרום נתן משחק שיא עם 20 נקודות ו-13 כדורים חוזרים ו-4 אסיסטים. הוא מתעסק בעיקר במה שהוא יודע, יש לו כישרון. סייז כזה שווה לכל הפחות הזדמנות בליגת העל בטח כשחקן צעיר.
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

איליי אבייב (27, 2.03)
לא שם צעיר, מפרק את הלאומית גם העונה שהתחיל לשחק אחרי החזרה מהמלחמה. שווה ניסיון בליגת העל. העונה 15.3 נקודות ו-10 ריבאונד. לא כתבתי אותו פעם קודמת אבל שווה הזדמנות אם הוא רוצה כמובן.
ראיין טוראל (27, 2.01) כתבתי עליו פעם קודמת, מאז הפוסט הקודם נכנס לתקופה באמת מחורבנת בכל הפרמטרים. לדעתי גם האחוזים מכל הטווחים ירדו. לדעתי מבין כל הרשימה כרגע פחות שווה ליגת על (הראשון שיחסית ירד מבחינתי)

שחר שלמון (22, 1.90)
במשחקי האימון הוא סופר הרשים אותי ומאוד נהניתי לראות אותו ברמה שחשבתי שהוא מסוגל להיות תגלית העונה. פתח את העונה ונראה שעדיין לא השתלב ברמה טוב. מאז המחזור ה21 נכנס לקצב טוב וקלע בדו ספרתי בכל המשחקים פרט ל-2 ואפילו קולע 11.7 נקודות למשחק וקולע במשחקים האלה 48% לשלוש וגם לוקח ריבאונדים נאה וגם במשחקים האלה קיבל הרבה יותר קרדיט מדן קציר. לדעתי סטרץ' כזה נהדר של משחקים עדיין לא אומר שהוא שווה מקום בליגת העל (אלא אם קבוצה תרצה להמר עליו כי הוא צעיר). אבל לגמרי מראה פוטנציאל להיות ברמה ועונה הבאה יהיה מעניין לראות אם יוביל קבוצה בלאומית כי לדעתי הוא מסוגל. אגב יש מספיק משחקים שאם ימשיך ביכולת כזאת טובה וישתפר ויצליח להוביל את אשדוד לקרבות עלייה כמו בסדרת גמר יכול שיש דיבור.

נעם יעקבי (21, 1.88)
הבינגו שאני הכי מבסוט עליו. במשחקים האחרונים מראה יכולת פשוט נהדרת. כמו שלמון לדעתי הוא מרוויח מהפציעה של עמית ראובן. קיבל את הכדור ביד ומנהל ביד רמה את ההתקפה של אשדוד ברמה גבוהה. בתור מנהל משחק מקבל החלטות טובות, מוסר לא רע
יעיל בהגנה. כתבתי עליו בפוסטים האחרונים שלי. לא יודע אם יקבל הזדמנות בליגת העל אבל בעיניי בתור רכז ישראלי מהספסל יכול לגמרי להיות גניבה. חייב לשפר באופן אקוטי את הקליעה מכל הטווחים
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

בן קלהון גולד (24, 2.02)
לפי מה ששמעתי בשידור הוא חתום לעונה הבאה באשדוד, קליעה אבסולוטית, מרים 7.3 זריקות למשחק. הספיק העונה לעשות משחק קליעה קיצוני של 11/14 לשלוש. 94.4% מהקו שזה נתון חריג בעיניי. חלש בתחום הפיזי קצת בעיניי ומוריד 4 כדורים חוזרים. בששת המשחקים האחרונים הקליעה לא נכנסת כמעט בכלל ועדיין אחוז עונתי של 38.7% שזה מכובד לכמות הזריקות שלו. חוזר כבר מליגת העל וקשה לי להאמין שלא נראה אותו שם.
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

עוז לביא (23, 1.98)
אני חושב שציפיתי ממנו ליותר, אני לא יודע אם הבעיה היא בי או בעוז. בפרי סיזן היה באמת מדהים, שיחק חכם, יעיל ובצורה חכמה וידע להיות במקום הנכון בזמן הנכון כדי לסיים בקלות. המספרים שלו ממש זהים לפוסט הקודם 10.8 נקודות ו-3.3 כדורים חוזרים. קולע ב-37.6% לשלוש. להגנתו ייאמר שהוא משחק בקבוצת כדורסל רעה מאוד לרעתו נאמר שהוא לא מצליח לבלוט בה יותר מדי. לדעתי עדיין יכול לעשות ליגת על גם כי צעיר, אבל יש בחירות עדיפות עליו לדעתי. עדיין מחבב אותו כשחקן
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

עמית סנקר (23, 1.91)
פתחתי עליו פה. מאז כתיבת הפוסט המספרים בצניחה חופשית. 6.2 נקודות לעומת 8.5 נקודות, וירידה באחוזים ל-3 מ-48.1% ל-40.5%. מאוד אוהב אותו כשחקן אבל זה בעייתי הסטרץ שלכל הפחות מראה בעיות של יציבות ברמות האלה.

רועי בכר (21, 1.97)
פתח את העונה טוב אבל תחת שולמן פחות מצליח לבוא לידי ביטוי. לא מספיק יציב בעיניי. האחוזים לשלוש יותר טובים מאז כתיבת הפוסט הקודם לגביו. כרגע קולע 42.6% לשלוש. קולע 8.5 נקודות למשחק ולא בולט במיוחד בשאר הפרמטרים. לדעתי עדיין לא ברמה לעלות ליגה כרגע.

אורי כהן (21, 2.00)
העונה לא חזר טוב מהפציעה, עונה שעברה בשומרון היה מספיק טוב בעיניי לליגת על. חייב להתחזק באופן אקוטי בפן הפיזי. לדעתי יש לו מספיק כדורסל מבחינת כישרון לליגת העל ואם יקבל ניסיון יכול להיות טוב בטח כצעיר אבל העונה הוא רחוק מהרמה ובאמת נראה לא קשור.

דיוויד מוסיס (17, 2.10) נטו על בסיס כישרון. בטח ילך למכללות.

רני בלגה (19, 1.97)
לא כתבתי עליו אבל כי הוא שייך לקבוצה מליגת העל כבר אבל לדעתי ראוי לכתוב עליו. ממשיך בהתקדמות שלו. 10.5 נקודות למשחק, 4 כדורים חוזרים ו-3.6 אסיסטים. חייב לשפר את הקליעה באופן אקוטי. אבל עדיין שווה ליגת על לדעתי ויכול להיות לכל הפחות רכז שני בקבוצת תחתית (כמו אתא שתתן לו קרדיט)
רועי אבנרי (20, 2.01) בתחילת העונה כתבתי עליו. הוא בעונה פחות טובה כמו כל רמת השרון. הקליעה פחות נכנסת. מחבב אותו כשחקן. כרגע לא מראה שדרוג ששווה שדרוג במעמד או בליגה.

ניב למפרט (22, 1.96)
עוד שחקן בנפילה מהפוסט הקודם שלי
מעמיד כעת 8.7 נקודות למשחק, מוסר 4 אסיסטים, לוקח 3.1 כדורים חוזרים והאחוזים ל-3 ירדו ל-32.6% לעומת 10.8 נקודות למשחק, 4.3 אסיסטים ו-1.8 חטיפות למשחק והוא ולע 36.4% באחוזים לשלוש. אבל מעבר למספרים הוא פשוט נראה לא טוב, שוב נראה אנמי ולא קשור. נראה פחות טוב. לדעתי כרגע לא שווה הזדמנות בליגת העל עונה הבאה.

מקסים פוקסמן (23, 1.98)
הוא גם בירידה במספרים אבל מאוד לא יציב ולצערי העונה הוא הולך לכיוון הלא יציב שלילי. יכול להיות טוב יותר, יש לו כדורסל אבל כרגע לא מספיק טוב. מקווה שיצליח להיות יותר טוב בשנים הבאות שנראה ממנו לכל הפחות שחקן מוביל לליגה הזאת
ניתאי רוזנברג (24, 2.00)
שם חדש שלא היה ברשימות הישנות אבל כו החמאתי לו. 4 עם קליעה נהדרת (44.1% לשלוש), ממשיך להיות טוב ונמצא בתקופה נהדרת, אני מאוד נהנה לראות אותו. מצליח לסיים בדרכים מגוונות כמו בחדירות, הקליעה שבאמת נראית נהדר והוא מצליח לקלוע זריקות בדרגות קושי פחות קלות בצורה מרשימה והוא די מנייה בטוחה של מגדל העמק/יזרעאל בעיניי לפחות. העונה נותן מספרים של 9.1 נקודות, 3.9 ריבאונד אבל גם נכנס לקצב והריצה די מאוחר. אחלה ניתאי ועם סייז וקליעה יציבה לגמרי שווה ניסיון בליגת העל לדעתי

אוהד דקל (23, 2.05)
היה אצלי מסומן בתחילת העונה כפוטנציאל להיות תגלית העונה, בהכנה הוא נראה טוב וגם הקליעה ל-3 נכנסה יותר טוב. הוא שילוב שאין המון שחקנים ישראלים בגובה 2.05 וגם עם כישרון כמו שלו. הוא צריך להיות יותר חזק ויותר דומיננטי לדעתי מתחת לסל או לנסות לשפר קליעה באופן משמעותי כדי לאפשר לשחק 4 ולרווח יותר. בכל מקרה כרגע לעונה זאת מעמיד 6.5 נק' למשחק, 3 כדורים חוזרים ו-25% לשלוש. הפוטנציאל שם אני עדיין מאמין שהוא מסוגל לקפוץ לרמה יותר גבוהה אבל חייב לשפר את המשחק שלו לרמה הזאת.

עמרי שלף (21, 1.96)
עוד שחקן שמאז שכתבתי עליו באמת לא מורגש. גם נראה שהקרדיט שלו בדקות שמקבל מברק פלג בירידה. מלבד שני משחקים טובים מול פתח תקווה ורמת השרון בהם קלע 19 נקודות בשאר שמונת המשחקים לא עבר את רף 4 הנקודות מתוך עשרת המשחקים האחרונים כשבחמישה מהם הוא קולע 0 נקודות. המספרים גם הם בירידה מן הסתם.
ההמוצעים העונתיים שלו ירדו ל-21.5 דקות למשחק, 8.2 נקודות ו-38.4% לשלוש לעומת 2 דקות למשחק 10.5 נק' למשחק שהוא קולע ב-42% לשלוש. די נראה שהוא לא מוצא את עצמו כרגע בקבוצה.

יונתן קלר (18, 1.90)
לא חושב שהוא שווה כרגע ליגת על. אבל כותב כי הוא כישרון משמעותי.
עונת בוגרים ראשונה סבירה שלו, היו רגעים מרשימים, הרבה חוסר יציבות והרבה עדיין שצריך לעבוד כדי להגיע לרמות שמייעדים לו.

עוז חולי (24, 1.90)
הוא ממשיך להיות די יציב ועדיין מעמיד אחלה מספרים אבל כמו כל יבנה הוא בירידה. בפעם האחרונה שכתבתי עליו הוא היה עם 16.3 נקודות למשחק, 5.3 כדורים חוזרים ו-4.1 אסיסטים ב-30.7 דקות. היום בהשוואה ב-29.1 דקות 14.5 נקודות, 5 כדורים חוזרים ו-4.1 אסיסטים. הוא די יציב כל הקבוצה ממשיכה להיות בתקופה שחורה מאוד ונראית כרגע בדרך להיות יורדת לליגה הארצית אם לא יהיה זעזוע.

טל צוויפלר (22, 1.85)
ממשיך להיות קלע חסר מצפון, אחת המניות הבטוחות של מעלה אדומים מהספסל. קולע העונה 10.2 נקודות למשחק. מבחינת אחוזים לשלוש יש ירידה קלה מ-38.1% ל-35.8%. עוד לא מראה שמסוגל לעשות משהו חוץ מלקלוע, עונת בכורה נהדרת שלו בלאומית אחרי כמה עונות בארצית. יכול להיות שאם יגוון יותר את המשחק או יקלע יותר טוב לשלוש יהיה מסוגל להיות גניבה מעניינת בליגת העל. כרגע הוא פוטנציאל מבחינתי.

רום כיטכס (20, 1.89)
מאז החזרה מהמלחמה הוא בתקופה פחות טובה, בנוסף גם נראה שהימצאות של זר דומיננטי שלוקח את רוב הכדורים כמו בילאפס פוגעת בו. עדיין עונת פריצה מדהימה שלו והוא ישראלי דומיננטי בקבוצה. קולע 11.1 נקודות למשחק וב-41.2% לשלוש. עדיין חושב שאני רוצה לראות אותו מסלול דומה כמו שלו לוגשי או עמית מנחם שלבוא מקבוצה יותר חלשה להוביל אותה ולהיות משמעותי אחרי בקבוצת צמרת עם גארדים יותר דומיננטיים (במקרה של מנחם התעלה על עמית אהרוני והשכיח שאין גארד זר). אם יצליח לעשות את מה שהוא עושה במעלה אדומים בקבוצה יותר משמעותית בליגה, יש פה לגמרי שחקן שמסוגל לעשות את הקפיצה הלאה

יובל בן עטר (19, 1.88)
אין הגיון בלהכניס אותו עכשיו לרשימה פה, אבל מצד שני אין הגיון בהופעה שלו מול אשקלון לפני 9 ימים וגם אין הגיון בזה שהוא חזר להתייבש על הספסל שוב. היה שם באמת ב-18 דקות שהוא שיחק משהו שנראה מאוד מעניין. ברמה שאני רוצה להתעכב ואולי אם היה מקבל קרדיט היינו יכולים לראות ממנו יותר כי זה באמת היה חריג.

מקסים רומנוב (25, 2.02)
שילוב של אתלטיות וכישרון מאוד מעניינים. שווה ליגת על וזה קל. בחר לשחק העונה במכבי קרית גת מסיבה שלדעתי (לא מבוסס על כלום) רצה להוביל את הקבוצה אחרי העלייה של ראשון שתתן לו מקצועית לעשות מה שרוצה ולהתפרע. והעונה צריך לומר הוא מאוד מתפרע. מעמיד מספרים מפחידים לישראלי בליגה של 16.6 נקודת למשחק ו-7.4 כדורים חוזרים (אפילו שיפור מהפוסט הקודם). האחוזים לשלוש מחרידים ממש ועומדים על 18.4% שזאת ירידה מהאחוזים הרעים שהיו לו עונה שעברה שהיו 26.4%. המשחק שלו העונה מאוד מבולגן אבל אי אפשר להתעלם מהכישרון האדיר שהוא מראה כל פעם שהוא עם הכדור. הוא שווה ליגת על וזה קל, הוא צריך להיות שם. השאלה מה הוא יעשה עם הדקות שלו. אם יתרכז במה שהוא יודע לעשות, ישתמש באתלטיות ומגוון היכולות שלו כולל ראיית משחק שאני מעריך יהיה נחמד מאוד, אם יתחיל להתבלגן יהיה לו קשה מאוד בליגת העל.
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה

נועם אקריש (24, 1.96)
צ'מעו אני מאוד אוהב את הכישרון שלו, הוא יודע לעשות באמת דברים מגוונים. חוסר יציבות קבוצה חלשה, קבלת החלטות שלוקה בחסר. אנא עארף לא באמת השתנה מאז הפעם האחרונה שכתבתי עליו. אפילו המספרים דומים 10.4 נקודות, 6.2 כדורים חוזרים וקולע ב-32.8% לשלוש. הוא היה מבין אלה שהכנסתי כי אהבתי אלמנטים מהם אבל לא באמת האמנתי שהוא שווה מאוד ליגת על. עומד במה שאמרתי

קיירי בראון (1.80, 26)
פתח את העונה ביבנה, לא השתלב ועבר לצפת. בעיניי אחת הטעויות של יבנה הייתה לשחרר רכז עם אזרחות ישראלית שיכול להיות דומיננטי. בהכנה היה אדיר מה שגרם לי לשים עליו עין אבל ככל שהעונה נמשכה היה פושר. עבר לצפת במחזור ה-12 והשתלב ישר בקבוצה ואפילו עשה איתם הישג מטורף וניצח שני משחקים (אחד בליגה ואחד בגביע). קלע 16.3 נקודות למשחק, 37,3% לשלוש ומסר 8 אסיסטים למשחק על 2.7 איבודים. לא יודע כמה הוא מתאים לליגת העל, אבל שחקן עם דרכון ישראלי שמעמיד מספרים כאלה בלאומית שווה לכל הפחות ניסיון בליגת העל. כן כדאי לציין שהוא כבר לא עם צפת כי הוא לא חזר בגלל המלחמה.
עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 15, 2026 9:09 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3253
בלוג: הצג בלוג (0)
רשימה נהדרת וממצה. מנחם עם עונת פריצה מעל כולם. מזכיר את עונת הפריצה של מושקוביץ לפני כמה שנים. נקווה שלא יתמסמס כמוהו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ד' אפריל 15, 2026 11:46 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 10:20 pm
הודעות: 26294
בלוג: הצג בלוג (0)
פוסט אדיר.
אתה לגמרי "שווה ליגת על", אבל מקווים שתישאר לכתוב על הלאומית...

_________________
קצת אחרי הסידרה של מכבי מול פאו' , דיוויד פרדמן מנסה לדרבן את האוהדים להגיע לפיינל פור הליגה האדריאטית:
"זו גם ההזדמנות לכל מי שיצא לפני הסיום של משחק 4 להודות לקבוצה, וגם ליהנות מהפיינל פור".

24.4.2012


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ה' אפריל 16, 2026 11:16 am 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ו' דצמבר 01, 2006 1:33 pm
הודעות: 14741
בלוג: הצג בלוג (0)
שרון דרוקר מונה למאמן הפועל חיפה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ה' אפריל 16, 2026 1:02 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' דצמבר 08, 2006 12:10 am
הודעות: 5298
בלוג: הצג בלוג (0)
באמת פוסט נהדר. את רוב השמות אני מכיר מהליגה לנוער וזה בהחלט נחמד לשמוע איך הם התפתחו.
רק שאלה קטנה, על הרבה מהשמות פה אתה כותב שהם שווים ליגת העל בצורה די נחרצת. בפועל, אנחנו מכירים את המציאות יודעים שלא כל כך הרבה שחקנים עולים מדי שנה. סאבוניס פה ציין את עמית מנחם (שבעונתו האחרונה בנוער נראה כמו ראסל ווסטברוק הישראלי) והשווה אותו למושקוביץ. העניין הוא שאפילו אותו מושקוביץ, שבאמת היה יוצא דופן בלאומית, בעיקר מקרטע מאז בליגת העל. בקיצור, אני מניח שהשאלה שלי היא למה אתה מתכוון כשאתה אומר שהם שווים ליגת העל. שווים הזדמנות? שווים תפקיד רציני?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ו' אפריל 17, 2026 12:31 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
יותר לכיוון שווים הזדמנות
בסוף קריירה של שחקן היא שילוב של הרבה דברים חלקם תלויים בו וחלקם לא
יש שני סוגים של שחקנים ישראלים בעיניי שעולים ליגה. שחקנים שהם כישרונות משמעותיים ויכולים להשתלב בליגת העל כשחקנים רלוונטיים כמו מושקוביץ (נחזור אליו אחר כך) והסוג השני זה שחקני נישה שהם מביאים משהו שהם עושים אבל עושים ברמה גבוהה מספיק שזה יהיה נשק משמעותי בליגת העל.
בסוף זה הרבה עניין של תחושות ואם אני אוהב מה שאני רואה מהם, גם כל אחד יכול להתאים לרול שונה. נועם יעקבי ועמית מנחם לא ילכו לאותו רול עונה הבאה או לא לאותו דרג של קבוצות אם שניהם יהיו בליגת העל.
המעבר מליגה לאומית לליגת העל הוא מאוד קשה ולכן רואים שחקנים כמו עומר פולג שהוא מאוד כישרוני אבל לא עושה הכל ברמה מספיק גבוהה פורח בלאומית ונראה אבוד בליגת העל, כביכול לשחקן נישה פחות כישרוני ממנו יש יותר סיכוי להשתלב בליגת העל.
גם יש דברים משקרים בעיניי כמו עמדה 4 בלאומית (שחלק מהשחקנים שכתבתי נמצאים בה) שהדוגמה העיקרית לדעתי שהיום אפשר לראות היא תומר לוינסון שהיה נראה לא קשור לכדורסל בנס ציונה ואילו ברגע שהגיע לנהריה הפך להיות אימתני. מהצד השני יש שחקנים שלגמרי הלכו בדרך המתאימה כמו גור לביא שהיה נהדר באתא, התפוצץ בפלייאוף והיום הוא ישראלי משמעותי במכבי תל אביב ולדעתי המעמד שלו רק יעלה שם. מהצד השלישי יש שחקנים שדווקא מצליחים בליגת העל יותר מבליגה הלאומית בעמדה הזאת, דוגמת נועם אביבי שהיה בלאומית נראה כמו סתם ישראלי ופרץ אחר במכבי ראשון לציון בליגת העל.

בסוף כמו שאמרתי יש דברים שתלויים בשחקן שזה בעיקר קבלת החלטות לאן ללכת בדוגמה השלילית אפשר לראות את עידן אלבר שהלך למקומות שלא נתנו לו קרדיט או מוקדם מדי כמו נס ציונה, חולון ומכבי תל אביב והיום הוא סתם ישראלי בכיר בליגה הלאומית. דוגמה הפוכה לזה זה גור לביא בייחוד עם המעבר שלו לגלבוע/גליל לשרון אברהמי שאימן אותו באתא בלאומית למאמן שהוא מכיר ומאמין במקום שייתן לו את הדקות.
לדעתי בסיטואציה מתאימה שחקנים כמו טל פלד, עמית מנחם ואליעד טל יכולים להיות בין ישראלים טובים למשמעותיים בליגת העל.
יש חברה כמו יעקבי שכרגע נראה פוטנציאל לשחקן משלים טוב, וכאלה שהם פשוט נראים יותר טוב ממה שיש כרגע לדוגמה לדעתי חלק משמעותי ממי שמניתי יותר טוב מבייטנר ולדעתי בתפקידים מסוימים (ובטח בשכר) מגיל בני.
קלהון גולד הוא דוגמה לנישה בעיניי אבל קיצונית של קליעה בעמדה 4, לא יודע כמה יש יותר אבל זה מאוד מעניין מה הוא יכול לעשות
המקרה היחיד שהוא באמת לפה או לשם בין לשם שמצד אחד מרגיש לי שיכול בתחתית שלו להיות כוכב לאומית אבל בתקרה שחקן טוב בליגת העל זה מקסים רומנוב כי הוא באמת יודע לעשות הרבה דברים יפים, אבל יש גם לא מעט אלמנטים שחסרים לו מאוד. עם כיוון נכון בליגת העל ותפקיד מתאים הוא באמת יכול להיות החתמה מעניינת.
בעיניי יש פה גם שמות שאני באופן אישי גם הייתי לוקח לרמת גן כי אני מאמין בהם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ש' אפריל 18, 2026 2:11 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
אוקיי
אני שומר את זה בבטן הרבה זמן
אבל מישהו צריך לדבר על הבזבוז ATP הזה שנקרא אליצור אשקלון. איזה קבוצה עלובה באמת, ביחס להשקעה המטורפת שיש שם זה כישלון ענקי. זאת הייתה קבוצה שהייתה צריכה לרוץ למעלה עם רחובות ונהריה ובמקום זה היא בזבוז משאבים אחד גדול. יש שם עבודת אימון נוראית בעיניי בייחוד ביחס לאיכות השחקנים, ובמשחקים האחרונים היו התבזויות נגד אילת, נהריה וקרית גת וכמעט הפסד למעלה אדומים ללא ישראלים
עכשיו בואו נעבור על הסגל הישראלי, על הזרים נעבור עוד מעט כי עליהם יש לי לומר מלא. סגל ישראלי שכולל את עידו שבת, עומר פולג, רון כהן, ברנדון באומן, עוז לביא ועידו פליישר כישראלים בכירים ועוד שחקנים טובים כדוגמת סנקר. כל מאמן בליגה היה שמח לשחקנים כאלה ובכל זאת הקבוצה נראית בין רע לנורא...
עכשיו לזרים שאני רוצה לומר מהלב, מי שבחר אותם צריך להסתכל טוב טוב במראה...
אני לא יודע מי בחר אם זה דרור כהן, המנהל המקצועי גיא גודס או עבודת צוות אבל שום זר שהגיע פרט לאחד שמוכר בליגה לא היה בשום דרך שובר שוויון בעיניי
נתחיל מג'ונתן פיירל, על הנייר נהדר אבל ממה שאני זוכר הגיע פצוע והכי חשוב לא שיחק משחק אחד ושוחרר. בנוסף אליו הוחתם אר ג'יי גלאספר שהוא הגארד הזר הסביר שהוחתם, יש שם ים כישרון והעמיד מספרים אבל בחלקים משמעותיים של המשחק תמיד היה על תקן דנידין...
עכשיו למחליף של פיירל שחקן בעמדה 4, ג'אמארי סמית' שמשחק בעיקר בחוץ שזאת החלטה הזויה בעיניי שיש לך שני ישראלים בכירים כמו עוז לביא וברנדון באומן בעמדה הזאת והשאיר לבד את פליישר כ-5 היחידי באמת. הזר הזה הוחלף בטיילר ווידמן שמכיר את הליגה והוא החתמה טובה שלא צריך בשבילה מנהל מקצועי, במהלך העונה אר ג'יי גלאספר נפצע, הביאו במקומו גם גארד זר בשם לטרל ריד שבאמת היה כמה רמות מתחתיו (וגם גלאספר לא היה מדהים בעיניי) והקבוצה נחלשה משמעותית וזה לא שלא הצליחו להביא זרים משמעותיים במהלך העונה בקבוצות אחרות לקו האחורי. מגדל העמק הביאה את מרקיז ווריק, מכבי חיפה הביאה את ג'ייס טאונסנד, אליצור יבנה הביאה את אנטוניו דיי (שגם עליו אני לא מת) ועוטף דרום הביאו את סמקלו סלה (גם הוא אני חצי קלאץ' עליו) כל אחד מהם זר משמעותית יותר טוב מלטרל ריד ועכשיו ממשיכים למלחמה, הגיעו שני זרים קווטאריוס ווילסון ואסא וויליאמס, שניהם באמת מהזרים החלשים שראיתי כבר תקופה בליגה הזאת ושוב קבוצות הביאו זרים ברמה מאוד גבוהה, כאלה שמשנים עונה. קרית גת הביאה את אקאמג'י וויליאמס ואדריו ביילי, מעלה אדומים הביאה את ג'ארד בילאפס וסימאון גרמין, מכבי פתח תקווה הביאה את ברנדון טאב, מ.ס. צפת הביאה את דרק סנט הילרי
כל אחד מהם טוב משמעותית מהבינוניים שהביאו באשקלון ומעלה שאלה קשה על בחירת הזרים של הקבוצה לאורך כל העונה...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ש' אפריל 18, 2026 2:16 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ג' נובמבר 28, 2006 11:24 am
הודעות: 49131
מיקום: בתנועה
בלוג: הצג בלוג (0)
כל זה בהינתן גודס מאמן שלקח אליפות היסטורית וקיבל בירכת דרך מבלאט להחליף אותו
מה שאומר שאולי הוא לא מושלם אבל לקליבר של הלאומית אמור להיות ג׳י אם על
ודרור כהן עם הרקורד שלו, שהוא טוב בהרבה משל כל מאמן ממוצע בלאומית
גם אצלו יש את הקטע ברזומה שאיש מקצוע בכיר בוחר בו. קטש בחר בו כעוזר מאמן על פני גודס בזמנו
מה מביא לניהול מקצועי כל כך עלוב?
זלזול בתפקיד כי זה פאקינג אשקלון ומי סופר אותם
סתם לוקחים כסף ומתרשלים?
או שהרקורד המקצועי שלהם באו ממזל והיכולת האמיתית שלהם משתקפת באשקלון?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ש' אפריל 18, 2026 2:59 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
אין לי תשובות בנוגע לגודס
אני כן אגיד שמנהל מקצועי ומאמן אלא שני תפקידים שונים ויכול מאוד להיות שזה משפיע, גם אני לא מחבב את זה שהוא עשה טפירו והביא את הבן שלו לקבוצה...
בנוגע לדרור כהן, רקורד האימון שלו לא מרשים במיוחד כמאמן בלאומית. עונה שעברה ירד ליגה עם סגל בשומרון שבאמת לא היה אמור לרדת והעונה בעיניי כישלון גדול באשקלון
אני לא יודע גם כמה גיא דומיננטי, אני זוכר בתחילת העונה הוא היה מעורב מאוד ואפילו כמעט בטיים אאוטים ועכשיו אני לא יודע מה המצב
אבל ביחס לחומר הגלם, הקבוצה היא כישלון בעיניי


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ש' אפריל 18, 2026 3:06 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 11:46 am
הודעות: 11213
בלוג: הצג בלוג (0)
בגלגולה הנוכחי של אליצור אשקלון היא נמצאת בשליטה של אדם בשם משה ג'אן, שאני מעדיף לא לפרט עליו בעצמי כי הפורום פה פתוח לגוגל ולא בא לי לחטוף תביעות, אבל אפשר לגגל את השם ולהבין בערך במה מדובר.
הוא כביכול שם במועדון הרבה מאוד כסף ולא סתם גודס שם. שילם, או יותר נכון הבטיח, הרבה מאוד כסף כדי להביא מאמנים למחלקת הנוער ואנשים לניהול. תקופה מסויימת המנכ"ל של המועדון היה שופט כדורגל בכיר (גל לייבוביץ'). ממה שאני יודע (דרך מישהו שהיה בפנים) היה ויש שם המון בלאגן מבחינת הניהול, הרבה ריבים בין אנשים, מה שגם גרם להפתטרות של לייבוביץ'.
אני מנחש שיש שם הרבה עניינים כלכליים ואפילו יש מצב ששחקנים לא באמת מקבלים את מלוא המשכורת שהובטחה להם (ואולי גם מפחדים להתלונן, לא יודע).
בנוסף הבן של משה ג'אן הועלה מקבוצת הנוער (נוער לאומית, הליגה השניה לנוער) לקבוצת הבוגרים ונראה שמשחק 10-15 דק' בהרבה משחקים, שזה קצת מוזר. אבל שוב, אני לא באמת יודע מה הרמה שלו והאם הדק' "מוצדקות". הרי בכללי אני בעד לתת דק' לשחקנים צעירים ואולי הוא באמת מוכשר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ב' אפריל 20, 2026 11:57 am 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' ספטמבר 08, 2024 10:38 pm
הודעות: 110
בלוג: הצג בלוג (0)
למיטבי לכת שני משחקים השלמה אש היום בלאומית
ב-14:00 עירוני נהריה מאחרת את מכבי רחובות על הזכות לביתיות לאורך כל משחקי הפלייאוף
שתי הקבוצות עם זר אחד ממה שאני יודע
בסיבוב הראשון נגמר הפרש 16 לרחובות
ניצחון של רחובות שמשמעותו ניצחון כפול על נהריה העונה היום סוגר את הקרב על המקום השני באופן רשמי
ניצחון של נהריה שם אותן במאזן זהה כאשר אם ינצחו בפחות מ-16 רחובות תהיה בינתיים במקום השני, אם תנצח מעל 16 הפרש תעלה למקום השני שנותרו שני משחקים לעונה הסדירה

המשחק השני הוא מ.ס. צפת שמנסה בכל הכח להשאיר לעצמה סיכוי מתמטי להישארות בליגה מול קרית גת שרושמת פאקינג שלוש ניצחונות רצופים אחרי שכולל ניצחונות על אשקלון, רמה"ש ובנוסף מכבי חיפה שהצליחו להפסיד לקרית גת אחרי מפגן לוזריות קיצוני מאוד.
ניצחון היום של קרית גת משמעותו לעקוף את יבנה בטבלה ולהשוות מאזנים עם מכבי פתח תקווה ואולי אפילו ישאיר סיכוי סופר תאורטי לפלייאוף


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ו' אפריל 24, 2026 4:32 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3253
בלוג: הצג בלוג (0)
רמה"ש, עם שני הצעירים (מתחת לגיל 20) הכי מעניינים בליגה, חוזרים מפיגור 7 דקה לסיום לניצחון דרמטי על יבנה משתי קליעות עונשין של רני בלגה.

רני בלגה עם 14 נקודות ברבע האחרון, כולל 9 מ-9 מהקו בשלוש הדקות האחרונות של המשחק. סיים עם שיא קריירה של 27 נק', וגם 9 ריב' ו-5 אס'. בשמונת המשחקים האחרונים בלגה עם 16 נק', 5 ריב', ו-4 אס' (21 דקות למשחק) ואולי הוא מתחיל לממש את ההבטחה.

גם דייויד מוסיס סוף סוף מקבל 20 דקות ומחזיר עם שיאי קריירה של 9 נק' ו-7 ריב'.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הודעהפורסם: ו' אפריל 24, 2026 4:33 pm 
מנותק
מנהל פורום

הצטרף: ג' נובמבר 28, 2006 11:24 am
הודעות: 49131
מיקום: בתנועה
בלוג: הצג בלוג (0)
שחקן של הפועל ירושלים


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 139 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: d.k. ו 21 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.