|
במהלך העונה עשיתי רשימה של שחקנים שאני לא אתפלא לראות אותם בעונה הבאה בליגת העל מקבלים הזדמנות ראשונה כי לדעתי הם היו שווים את זה, אני אעשה קצת הסתכלות לאחור אם מישהו רוצה להוסיף שם מסוים שלדעתו פספסתי, אשמח שיהיה דיון, בנוסף אם מישהו לא מסכים עם מה שכתבתי לדעתי יכול להיות גם מעניין להתדיין!
אליעד טל (23, 1.96) הבחירה הקלה, המספרים קצת ירדו מהפוסט הקודם. כרגע עומד על 12.3 נקודות למשחק, 5.7 ריבאונד וירידה קלה באחוזים. עדיין ישראלי נהדר שעוד עונה נמצא מעל הלאומית ואני רוצה להאמין שימשיך עם אילת לליגת העל (בטח שמתאים לחוק הצעירים לדעתי לעונה הבאה). טרם קיבל צ'אנס אמיתי בליגת העל לדעתי אבל שווה מן הסתם. הצליח גם להיות בסגל עמוס כישרון של אילת בין הישראלים הכי דומיננטיים בסגל שכולו שווה ליגת על. אמור להמשיך עם אילת לפי מה שקראתי בערוץ הספורט עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
טל פלד (23, 1.95) מעמיד מספרים של 13.6 נק' עם 40.9% לשלוש, שיפר מספרים מאז הפוסט שכתבתי. עדיין קצת רמאות שלי. תמיד אהבתי אותו ואני תמיד אהבתי קליעה ברמה גבוהה. מצליח לקלוע ברמה גבוהה גם זריקות לא קלות, יותר מגוון מרק קליעה בעיניי. שחקן אדיר חלק מהעובדה שרחובות מצליחה גם ללא גארד זר ואפילו יכולה לעלות ליגה. גם לגביו העמדה שלי לא השתנתה. עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
עמית מנחם (22, 1.87) שיפר מספרים באופן דרסטי ועכשיו עומד על 15.4 נק', 7.1 אסיטסים (על 3.4 איבודים) ו-5.6 ריבאונד, 1.6 חטיפות ו-44.1% לשלוש על 3.4 זריקות למשחק לעומת 9 נקודות למשחק, 5.3 כדורים חוזרים ו-5.9 אסיסטים (צריך לציין על 3.1 איבודים) בנוסף הוא קולע 44.4% לשלוש על 2.8 זריקות למשחק. השחקן הישראלי הכי טוב בליגה הלאומית העונה לדעתי. עשה יותר מטריפל דאבל אחד העונה והיה קרוב בעוד מספר מקרים. לא רק שהדעה עליו התחזקה. יהיה הישראלי שקבוצות האמצע עם הכסף (העמק, הרצליה, נס ציונה וכו') יילחמו עליו ולדעתי פוטנציאל סופר מעניין בטח שמתאים לחוק הצעירים עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
דניאל שרון (20, 2.03) היה בסימן שאלה בעיניי, אבל ממשיך בהתקדמות שלו שאני מאוד מחבב ולדעתי משדרג את המשחק שלו. השבוע מול עוטף הדרום נתן משחק שיא עם 20 נקודות ו-13 כדורים חוזרים ו-4 אסיסטים. הוא מתעסק בעיקר במה שהוא יודע, יש לו כישרון. סייז כזה שווה לכל הפחות הזדמנות בליגת העל בטח כשחקן צעיר. עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
איליי אבייב (27, 2.03) לא שם צעיר, מפרק את הלאומית גם העונה שהתחיל לשחק אחרי החזרה מהמלחמה. שווה ניסיון בליגת העל. העונה 15.3 נקודות ו-10 ריבאונד. לא כתבתי אותו פעם קודמת אבל שווה הזדמנות אם הוא רוצה כמובן. ראיין טוראל (27, 2.01) כתבתי עליו פעם קודמת, מאז הפוסט הקודם נכנס לתקופה באמת מחורבנת בכל הפרמטרים. לדעתי גם האחוזים מכל הטווחים ירדו. לדעתי מבין כל הרשימה כרגע פחות שווה ליגת על (הראשון שיחסית ירד מבחינתי)
שחר שלמון (22, 1.90) במשחקי האימון הוא סופר הרשים אותי ומאוד נהניתי לראות אותו ברמה שחשבתי שהוא מסוגל להיות תגלית העונה. פתח את העונה ונראה שעדיין לא השתלב ברמה טוב. מאז המחזור ה21 נכנס לקצב טוב וקלע בדו ספרתי בכל המשחקים פרט ל-2 ואפילו קולע 11.7 נקודות למשחק וקולע במשחקים האלה 48% לשלוש וגם לוקח ריבאונדים נאה וגם במשחקים האלה קיבל הרבה יותר קרדיט מדן קציר. לדעתי סטרץ' כזה נהדר של משחקים עדיין לא אומר שהוא שווה מקום בליגת העל (אלא אם קבוצה תרצה להמר עליו כי הוא צעיר). אבל לגמרי מראה פוטנציאל להיות ברמה ועונה הבאה יהיה מעניין לראות אם יוביל קבוצה בלאומית כי לדעתי הוא מסוגל. אגב יש מספיק משחקים שאם ימשיך ביכולת כזאת טובה וישתפר ויצליח להוביל את אשדוד לקרבות עלייה כמו בסדרת גמר יכול שיש דיבור.
נעם יעקבי (21, 1.88) הבינגו שאני הכי מבסוט עליו. במשחקים האחרונים מראה יכולת פשוט נהדרת. כמו שלמון לדעתי הוא מרוויח מהפציעה של עמית ראובן. קיבל את הכדור ביד ומנהל ביד רמה את ההתקפה של אשדוד ברמה גבוהה. בתור מנהל משחק מקבל החלטות טובות, מוסר לא רע יעיל בהגנה. כתבתי עליו בפוסטים האחרונים שלי. לא יודע אם יקבל הזדמנות בליגת העל אבל בעיניי בתור רכז ישראלי מהספסל יכול לגמרי להיות גניבה. חייב לשפר באופן אקוטי את הקליעה מכל הטווחים עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
בן קלהון גולד (24, 2.02) לפי מה ששמעתי בשידור הוא חתום לעונה הבאה באשדוד, קליעה אבסולוטית, מרים 7.3 זריקות למשחק. הספיק העונה לעשות משחק קליעה קיצוני של 11/14 לשלוש. 94.4% מהקו שזה נתון חריג בעיניי. חלש בתחום הפיזי קצת בעיניי ומוריד 4 כדורים חוזרים. בששת המשחקים האחרונים הקליעה לא נכנסת כמעט בכלל ועדיין אחוז עונתי של 38.7% שזה מכובד לכמות הזריקות שלו. חוזר כבר מליגת העל וקשה לי להאמין שלא נראה אותו שם. עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
עוז לביא (23, 1.98) אני חושב שציפיתי ממנו ליותר, אני לא יודע אם הבעיה היא בי או בעוז. בפרי סיזן היה באמת מדהים, שיחק חכם, יעיל ובצורה חכמה וידע להיות במקום הנכון בזמן הנכון כדי לסיים בקלות. המספרים שלו ממש זהים לפוסט הקודם 10.8 נקודות ו-3.3 כדורים חוזרים. קולע ב-37.6% לשלוש. להגנתו ייאמר שהוא משחק בקבוצת כדורסל רעה מאוד לרעתו נאמר שהוא לא מצליח לבלוט בה יותר מדי. לדעתי עדיין יכול לעשות ליגת על גם כי צעיר, אבל יש בחירות עדיפות עליו לדעתי. עדיין מחבב אותו כשחקן עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
עמית סנקר (23, 1.91) פתחתי עליו פה. מאז כתיבת הפוסט המספרים בצניחה חופשית. 6.2 נקודות לעומת 8.5 נקודות, וירידה באחוזים ל-3 מ-48.1% ל-40.5%. מאוד אוהב אותו כשחקן אבל זה בעייתי הסטרץ שלכל הפחות מראה בעיות של יציבות ברמות האלה.
רועי בכר (21, 1.97) פתח את העונה טוב אבל תחת שולמן פחות מצליח לבוא לידי ביטוי. לא מספיק יציב בעיניי. האחוזים לשלוש יותר טובים מאז כתיבת הפוסט הקודם לגביו. כרגע קולע 42.6% לשלוש. קולע 8.5 נקודות למשחק ולא בולט במיוחד בשאר הפרמטרים. לדעתי עדיין לא ברמה לעלות ליגה כרגע.
אורי כהן (21, 2.00) העונה לא חזר טוב מהפציעה, עונה שעברה בשומרון היה מספיק טוב בעיניי לליגת על. חייב להתחזק באופן אקוטי בפן הפיזי. לדעתי יש לו מספיק כדורסל מבחינת כישרון לליגת העל ואם יקבל ניסיון יכול להיות טוב בטח כצעיר אבל העונה הוא רחוק מהרמה ובאמת נראה לא קשור.
דיוויד מוסיס (17, 2.10) נטו על בסיס כישרון. בטח ילך למכללות.
רני בלגה (19, 1.97) לא כתבתי עליו אבל כי הוא שייך לקבוצה מליגת העל כבר אבל לדעתי ראוי לכתוב עליו. ממשיך בהתקדמות שלו. 10.5 נקודות למשחק, 4 כדורים חוזרים ו-3.6 אסיסטים. חייב לשפר את הקליעה באופן אקוטי. אבל עדיין שווה ליגת על לדעתי ויכול להיות לכל הפחות רכז שני בקבוצת תחתית (כמו אתא שתתן לו קרדיט) רועי אבנרי (20, 2.01) בתחילת העונה כתבתי עליו. הוא בעונה פחות טובה כמו כל רמת השרון. הקליעה פחות נכנסת. מחבב אותו כשחקן. כרגע לא מראה שדרוג ששווה שדרוג במעמד או בליגה.
ניב למפרט (22, 1.96) עוד שחקן בנפילה מהפוסט הקודם שלי מעמיד כעת 8.7 נקודות למשחק, מוסר 4 אסיסטים, לוקח 3.1 כדורים חוזרים והאחוזים ל-3 ירדו ל-32.6% לעומת 10.8 נקודות למשחק, 4.3 אסיסטים ו-1.8 חטיפות למשחק והוא ולע 36.4% באחוזים לשלוש. אבל מעבר למספרים הוא פשוט נראה לא טוב, שוב נראה אנמי ולא קשור. נראה פחות טוב. לדעתי כרגע לא שווה הזדמנות בליגת העל עונה הבאה.
מקסים פוקסמן (23, 1.98) הוא גם בירידה במספרים אבל מאוד לא יציב ולצערי העונה הוא הולך לכיוון הלא יציב שלילי. יכול להיות טוב יותר, יש לו כדורסל אבל כרגע לא מספיק טוב. מקווה שיצליח להיות יותר טוב בשנים הבאות שנראה ממנו לכל הפחות שחקן מוביל לליגה הזאת ניתאי רוזנברג (24, 2.00) שם חדש שלא היה ברשימות הישנות אבל כו החמאתי לו. 4 עם קליעה נהדרת (44.1% לשלוש), ממשיך להיות טוב ונמצא בתקופה נהדרת, אני מאוד נהנה לראות אותו. מצליח לסיים בדרכים מגוונות כמו בחדירות, הקליעה שבאמת נראית נהדר והוא מצליח לקלוע זריקות בדרגות קושי פחות קלות בצורה מרשימה והוא די מנייה בטוחה של מגדל העמק/יזרעאל בעיניי לפחות. העונה נותן מספרים של 9.1 נקודות, 3.9 ריבאונד אבל גם נכנס לקצב והריצה די מאוחר. אחלה ניתאי ועם סייז וקליעה יציבה לגמרי שווה ניסיון בליגת העל לדעתי
אוהד דקל (23, 2.05) היה אצלי מסומן בתחילת העונה כפוטנציאל להיות תגלית העונה, בהכנה הוא נראה טוב וגם הקליעה ל-3 נכנסה יותר טוב. הוא שילוב שאין המון שחקנים ישראלים בגובה 2.05 וגם עם כישרון כמו שלו. הוא צריך להיות יותר חזק ויותר דומיננטי לדעתי מתחת לסל או לנסות לשפר קליעה באופן משמעותי כדי לאפשר לשחק 4 ולרווח יותר. בכל מקרה כרגע לעונה זאת מעמיד 6.5 נק' למשחק, 3 כדורים חוזרים ו-25% לשלוש. הפוטנציאל שם אני עדיין מאמין שהוא מסוגל לקפוץ לרמה יותר גבוהה אבל חייב לשפר את המשחק שלו לרמה הזאת.
עמרי שלף (21, 1.96) עוד שחקן שמאז שכתבתי עליו באמת לא מורגש. גם נראה שהקרדיט שלו בדקות שמקבל מברק פלג בירידה. מלבד שני משחקים טובים מול פתח תקווה ורמת השרון בהם קלע 19 נקודות בשאר שמונת המשחקים לא עבר את רף 4 הנקודות מתוך עשרת המשחקים האחרונים כשבחמישה מהם הוא קולע 0 נקודות. המספרים גם הם בירידה מן הסתם. ההמוצעים העונתיים שלו ירדו ל-21.5 דקות למשחק, 8.2 נקודות ו-38.4% לשלוש לעומת 2 דקות למשחק 10.5 נק' למשחק שהוא קולע ב-42% לשלוש. די נראה שהוא לא מוצא את עצמו כרגע בקבוצה.
יונתן קלר (18, 1.90) לא חושב שהוא שווה כרגע ליגת על. אבל כותב כי הוא כישרון משמעותי. עונת בוגרים ראשונה סבירה שלו, היו רגעים מרשימים, הרבה חוסר יציבות והרבה עדיין שצריך לעבוד כדי להגיע לרמות שמייעדים לו.
עוז חולי (24, 1.90) הוא ממשיך להיות די יציב ועדיין מעמיד אחלה מספרים אבל כמו כל יבנה הוא בירידה. בפעם האחרונה שכתבתי עליו הוא היה עם 16.3 נקודות למשחק, 5.3 כדורים חוזרים ו-4.1 אסיסטים ב-30.7 דקות. היום בהשוואה ב-29.1 דקות 14.5 נקודות, 5 כדורים חוזרים ו-4.1 אסיסטים. הוא די יציב כל הקבוצה ממשיכה להיות בתקופה שחורה מאוד ונראית כרגע בדרך להיות יורדת לליגה הארצית אם לא יהיה זעזוע.
טל צוויפלר (22, 1.85) ממשיך להיות קלע חסר מצפון, אחת המניות הבטוחות של מעלה אדומים מהספסל. קולע העונה 10.2 נקודות למשחק. מבחינת אחוזים לשלוש יש ירידה קלה מ-38.1% ל-35.8%. עוד לא מראה שמסוגל לעשות משהו חוץ מלקלוע, עונת בכורה נהדרת שלו בלאומית אחרי כמה עונות בארצית. יכול להיות שאם יגוון יותר את המשחק או יקלע יותר טוב לשלוש יהיה מסוגל להיות גניבה מעניינת בליגת העל. כרגע הוא פוטנציאל מבחינתי.
רום כיטכס (20, 1.89) מאז החזרה מהמלחמה הוא בתקופה פחות טובה, בנוסף גם נראה שהימצאות של זר דומיננטי שלוקח את רוב הכדורים כמו בילאפס פוגעת בו. עדיין עונת פריצה מדהימה שלו והוא ישראלי דומיננטי בקבוצה. קולע 11.1 נקודות למשחק וב-41.2% לשלוש. עדיין חושב שאני רוצה לראות אותו מסלול דומה כמו שלו לוגשי או עמית מנחם שלבוא מקבוצה יותר חלשה להוביל אותה ולהיות משמעותי אחרי בקבוצת צמרת עם גארדים יותר דומיננטיים (במקרה של מנחם התעלה על עמית אהרוני והשכיח שאין גארד זר). אם יצליח לעשות את מה שהוא עושה במעלה אדומים בקבוצה יותר משמעותית בליגה, יש פה לגמרי שחקן שמסוגל לעשות את הקפיצה הלאה
יובל בן עטר (19, 1.88) אין הגיון בלהכניס אותו עכשיו לרשימה פה, אבל מצד שני אין הגיון בהופעה שלו מול אשקלון לפני 9 ימים וגם אין הגיון בזה שהוא חזר להתייבש על הספסל שוב. היה שם באמת ב-18 דקות שהוא שיחק משהו שנראה מאוד מעניין. ברמה שאני רוצה להתעכב ואולי אם היה מקבל קרדיט היינו יכולים לראות ממנו יותר כי זה באמת היה חריג.
מקסים רומנוב (25, 2.02) שילוב של אתלטיות וכישרון מאוד מעניינים. שווה ליגת על וזה קל. בחר לשחק העונה במכבי קרית גת מסיבה שלדעתי (לא מבוסס על כלום) רצה להוביל את הקבוצה אחרי העלייה של ראשון שתתן לו מקצועית לעשות מה שרוצה ולהתפרע. והעונה צריך לומר הוא מאוד מתפרע. מעמיד מספרים מפחידים לישראלי בליגה של 16.6 נקודת למשחק ו-7.4 כדורים חוזרים (אפילו שיפור מהפוסט הקודם). האחוזים לשלוש מחרידים ממש ועומדים על 18.4% שזאת ירידה מהאחוזים הרעים שהיו לו עונה שעברה שהיו 26.4%. המשחק שלו העונה מאוד מבולגן אבל אי אפשר להתעלם מהכישרון האדיר שהוא מראה כל פעם שהוא עם הכדור. הוא שווה ליגת על וזה קל, הוא צריך להיות שם. השאלה מה הוא יעשה עם הדקות שלו. אם יתרכז במה שהוא יודע לעשות, ישתמש באתלטיות ומגוון היכולות שלו כולל ראיית משחק שאני מעריך יהיה נחמד מאוד, אם יתחיל להתבלגן יהיה לו קשה מאוד בליגת העל. עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
נועם אקריש (24, 1.96) צ'מעו אני מאוד אוהב את הכישרון שלו, הוא יודע לעשות באמת דברים מגוונים. חוסר יציבות קבוצה חלשה, קבלת החלטות שלוקה בחסר. אנא עארף לא באמת השתנה מאז הפעם האחרונה שכתבתי עליו. אפילו המספרים דומים 10.4 נקודות, 6.2 כדורים חוזרים וקולע ב-32.8% לשלוש. הוא היה מבין אלה שהכנסתי כי אהבתי אלמנטים מהם אבל לא באמת האמנתי שהוא שווה מאוד ליגת על. עומד במה שאמרתי
קיירי בראון (1.80, 26) פתח את העונה ביבנה, לא השתלב ועבר לצפת. בעיניי אחת הטעויות של יבנה הייתה לשחרר רכז עם אזרחות ישראלית שיכול להיות דומיננטי. בהכנה היה אדיר מה שגרם לי לשים עליו עין אבל ככל שהעונה נמשכה היה פושר. עבר לצפת במחזור ה-12 והשתלב ישר בקבוצה ואפילו עשה איתם הישג מטורף וניצח שני משחקים (אחד בליגה ואחד בגביע). קלע 16.3 נקודות למשחק, 37,3% לשלוש ומסר 8 אסיסטים למשחק על 2.7 איבודים. לא יודע כמה הוא מתאים לליגת העל, אבל שחקן עם דרכון ישראלי שמעמיד מספרים כאלה בלאומית שווה לכל הפחות ניסיון בליגת העל. כן כדאי לציין שהוא כבר לא עם צפת כי הוא לא חזר בגלל המלחמה. עדיין שווה ליגת העל לדעתי בעונה הבאה
|