| סל ניוז http://www.salnews.com/forum/ |
|
| כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) http://www.salnews.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=12708 |
עמוד 1 מתוך 1 |
| מחבר: | nadav_hacohen [ א' יוני 16, 2013 8:31 am ] |
| נושא ההודעה: | כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
הכותרת הראשית כרגע (16/6, 8:15) בוואלה! ספורט אומרת כך: עסקת השנה בNBA תגנוב את ההצגה מהגמר? ללא ספק כותרת מושכת, מעניינת ואטרקטיבית. אממה, כבר בבסיס יש כאן גורם לתמיהה: התמונה שליד הכותרת היא של קווין גארנט, שחקן עתיר זכויות רבות בליגה אבל כבר וטרן ששיא הקריירה שלו הרבה מאחוריו, ואם הוא מרכזה של העסקה-בוודאי שיש גבול ברור לכמה העסקה הזאת יכולה להיות מעניינת. נכנסים לידיעה. הכותרת הפנימית: דיווח: ריברס, גארנט ופירס יעברו לקליפרס. הכותב? "מערכת וואלה! ספורט". כבר ענן של חוסר אמינות. כזאת ידיעה חשובה ואף אחד לא לוקח אחריות? הרי ברור שוואלה, כמו כמעט כל מסקר NBA ישראלי שאינו ערן סורוקה או ירון טלפז או ירון ארבל (השניים האחרונים כבר לא כל כך מסקרים בישראל, נדמה לי), לוקחים את הידיעה מאחד האתרים האמריקאים. אז נכנסתי לאתרים האמריקאים. ברילג'ם הידיעה הרביעית בחשיבותה היא על דיווח שלפיו דוק ריברס יודע על כך שהקליפרס לא יקבלו הצעה של הסלטיקס. מהי ההצעה? בתחילה הקליפרס הציעו לשלוח את דיאנדרה ג'ורדן ובחירת סיבוב ראשון עתידית עבור דוק ריברס וקווין גארנט. שום אזכור לפול פירס. הסלטיקס הגיבו ברצון לקבל גם את בלדסו ובחירת סיבוב ראשון נוספת, והקליפרס סירבו. עד כאן. לא "טרייד העונה" ולא נעליים. אולי בהופסהייפ יודעים יותר? אפילו התמונה הראשית באתר היא של ריברס! אלא ששם מדווחים את מה שמדווחים גם בסוף הידיעה ברילג'ם, שהקליפרס כנראה התייאשו מהאפשרות שריברס יגיע, ולכן יפנו לבריאן שאו או לליונל הולינס. מה שיותר מעניין בגזרת הטריידים, מדווחים לנו בהופס, זה שייתכן שהקליפרס יציעו את בלייק גריפין ואריק בלדסו ללייקרס תמורת דווייט הווארד. אם כך, עורבא פרח אמיתי. סתם כותרת כדי למשוך אנשים להכנס. והטקסט עצמו? בושה לכל עורך. דוגמאות ע"י ציטוטים: "דיאנדרה ג'ורדון", "עד כמה המצב התסריט הזה אפשרי?", "הרבה יהיה תלוי במידה ובוסטון תממש את האופציה שיש לה על פירס". צאו ולמדו, ילדים, כיצד לזלזל בקוראים ולייצר ידיעה גרועה כדי למשוך קצת רייטינג. |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 8:38 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
זו ידיעה שסורוקה כמדומני גם התייחס אליה אתמול. ובאופן כללי, הבעיה היא כמו תמיד ב'וואלה' בכותרות המפוצצות שנמצאות בהומפייג' במטרה למשוך קליקים פנימה. אני ברמה העקרונית לא מקליק על קישורים ישירים מההומפייג' של וואלה אלא תמיד נכנס לסקציה שבה נמצאת הכתבה שמעניינת אותי ונכנס אליה ישירות. קליק אחד יותר עבורי ששווה ל'וואלה' כסף שהם לא מקבלים. |
|
| מחבר: | nadav_hacohen [ א' יוני 16, 2013 8:40 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
כנראה שדיבורים על עסקה כלשהי אכן היו באוויר, כמו שהביאו ברילג'ם. מכאן ועד מה שוואלה עשו מזה, בזמן שהאתרים האמריקאים מתייחסים לזה כעוד דיבור שהיה ואיננו, זה זלזול אמיתי וחוסר מקצוענות פר אקסלנס. |
|
| מחבר: | ראובן [ א' יוני 16, 2013 8:42 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
רוני התייחס לזה בת'רד חדשות הNBA כדיווח של מארק סטיין בESPN. |
|
| מחבר: | nadav_hacohen [ א' יוני 16, 2013 8:48 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
נכנסתי עכשיו לקדפמ. מסתבר שהידיעה של וואלה היא תרגום מאד לא מוצלח של מה שכתוב שם. בכל מקרה, כמו שאמרתי, בין ה"מקורות אומרים שישנן שיחות" שמופיע בקדפמ לבין "הטרייד הגדול של השנים האחרונות שיגנוב את הפוקוס מהגמר" שהנפיצו "וואלה!" יש מרחק לפחות כמו בין ESPN לוואלה!. |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 8:56 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
נדב, רק כדי להבהיר את הנקודה. זו לא הכותרת הראשית בספורט אלא אחת מכותרות המשנה, ות'כלס זו ידיעה ששווה את זה, היא מעניינית, חדשותית ומבוססת דיה (ESPN זה ביסוס מספק). זו כן הכותרת הראשית של הספורט בהומפייג' - ואת זה היא לא שווה. לוואלה יש מדור ספורט יחסית טוב ומגוון, עם כמה כותבים מוצלחים (מיכאל יוכין בראשם), הבעיה היא שההומפייג'יסטים שם הם מכוונים לרמת הצהובון. |
|
| מחבר: | nadav_hacohen [ א' יוני 16, 2013 9:00 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
מאדים כתב: נדב, רק כדי להבהיר את הנקודה. זו לא הכותרת הראשית בספורט אלא אחת מכותרות המשנה, ות'כלס זו ידיעה ששווה את זה, היא מעניינית, חדשותית ומבוססת דיה (ESPN זה ביסוס מספק). זו כן הכותרת הראשית בהומפייג' - ואת זה היא לא שווה. לוואלה יש מדור ספורט יחסית טוב ומגוון, עם כמה כותבים מוצלחים (מיכאל יוכין בראשם), הבעיה היא שההומפייג'יסטים שם הם מכוונים לרמת הצהובון. אם אתה רוצה עוד נקודה לחוצפה ולחיפוף של וואלה כאן, אז איפה הקרדיט לESPN? איך יכול להיות שהם מעתיקים ידיעה (באופן לא מוצלח) ולא נותנים קרדיט למי שצריך? אני לא שולל את הטענה שלוואלה יש בעקרון ספורט איכותי, אבל NBA זה חריג לכלל. בגלל הקושי שבסיקור שוטף, למעשה רוב כלי התקשורת מתבססים על העתקת ידיעות מחו"ל, כשהיחיד בנוף הנוכחי שאשכרה יכול להרים טלפון לאיזה מרק סטיין זה ידידנו סורוקה. כל השאר ברמה מביכה למדי, ועבדך הנאמן יכול לספר שאפילו הוא-מומחה NBA קטן-קיבל בזמנו הצעה לכתוב על הליגה בוואלה, וסירב בין היתר בגלל הסיבה שכתיבה על NBA בלי מקורות היא למעשה תרגום כתבות של אחרים. כמובן שאני בעד שיתנו ידיעות NBA, כמה שיותר. אבל מה שהם עשו כאן זה סתם גימיק מחורבן ולא מקצועני, וגם חצוף (כאמור, איפה הקרדיט?). |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 9:10 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
אני סבור הציפיות שלך הן טיפה גבוהות מדי לגבי קרדיט. פעם על אייטם כזה היו חותמים "סוכנויות הידיעות" או לכל היותר "ESPN מדווח", הפעם אני מניח שהם התבססו על 2-3 אתרים שעשו פולואפ לידיעה המקורית ואלו ה"שמועות" שמתייחסים אליהן, ובנוסף לקחו תגובה שהופיעה בבוסטון הראלד ועליה נתנו קרדיט. |
|
| מחבר: | ציפה דריפה אלמדלסי [ א' יוני 16, 2013 9:15 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
קראו: האם זה הת'רד שיקבור את סלניוז? viewtopic.php?f=1&t=12708 |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 9:24 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
? |
|
| מחבר: | nadav_hacohen [ א' יוני 16, 2013 9:24 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
מאדים כתב: אני סבור הציפיות שלך הן טיפה גבוהות מדי לגבי קרדיט. פעם על אייטם כזה היו חותמים "סוכנויות הידיעות" או לכל היותר "ESPN מדווח", הפעם אני מניח שהם התבססו על 2-3 אתרים שעשו פולואפ לידיעה המקורית ואלו ה"שמועות" שמתייחסים אליהן, ובנוסף לקחו תגובה שהופיעה בבוסטון הראלד ועליה נתנו קרדיט. וואלה (תרתי משמע), אם לכתוב מאיפה לקחת את הידיעה זה נקרא "ציפיות גבוהות לגבי קרדיט", אז כנראה שהציפיות של הקוראים מכלי התקשורת הן ממש מתחת לרצפה, ולכן מגיע להם הזלזול הזה. הם לא התבססו על שום פולואפ, אפשר להבין בקלות שזו העתקה מקדפמ. אגב, כשהופסהייפ לוקחים ידיעה מאיפשהו, הם פשוט כותבים מאיפה הם לוקחים את הידיעה. אבל זה רק אתר אמריקאי קטן וזניח, לא וואלה! שלנו. ושוב, מה עם העילגות ועם הסנסציוניות המעושה? סתם חרא עבודה. |
|
| מחבר: | ציפה דריפה אלמדלסי [ א' יוני 16, 2013 9:26 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
מאדים כתב: ? מדהים! סימן הפיסוק שכבש את ישראל! |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 9:34 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
אלו ציפיות גבוהות בעידן וואן ודומיו. הקרדיט מת. (ואגב, מי שקבר ראשון את הקרדיט לגופים אחרים היה ידיעות). וזה נכון לא רק לספורט. https://twitter.com/intent/retweet?twee ... tweetembed |
|
| מחבר: | עופר האדום [ א' יוני 16, 2013 9:39 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
מאדים כתב: זו ידיעה שסורוקה כמדומני גם התייחס אליה אתמול. ובאופן כללי, הבעיה היא כמו תמיד ב'וואלה' בכותרות המפוצצות שנמצאות בהומפייג' במטרה למשוך קליקים פנימה. אני ברמה העקרונית לא מקליק על קישורים ישירים מההומפייג' של וואלה אלא תמיד נכנס לסקציה שבה נמצאת הכתבה שמעניינת אותי ונכנס אליה ישירות. קליק אחד יותר עבורי ששווה ל'וואלה' כסף שהם לא מקבלים. למה אתה חושב ש"וואלה" סובלים מזה שבמקום להיכנס לדף אחד שלהם , נכנסת לשניים...... ? |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 10:11 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
הם בודקים סטטיטיסטית את הקליקים על הכותרות המפוצצות. אני לא מקליק עליהן, לכן לכאורה אני מונע מהם לראות את האפקטיביות של הכותרת. זה לא "סבל" ישיר, אלא עקיף. |
|
| מחבר: | עופר האדום [ א' יוני 16, 2013 10:15 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
אבל לפחות אל תגיד שזה "כסף שוואלה לא מקבל"....... כי בעיקרון הקלקת פעמיים לאתר שלהם (בנוסף לכניסה הראשית) במקום פעם אחת , הגדלת להם את הטראפיק , והרחבת להם את ההכנסות מפרסומות...... |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 10:29 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
צודק, לא ניסוח מוצלח. המטרה שלי היא להביע אי שביעות רצון מהכותרות בהומפייג'. הטראפיק לא גדל בזכות הכותרות שם. |
|
| מחבר: | רן [ א' יוני 16, 2013 10:36 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
זה לא הצורה ש- analytics עובד. הגרף יהיה בצורת פעמון ו-85% יגיעו מהכותרת המפוצצת ו-15 אחוז יתפלגו מכל הסוגים, אתה אפילו לא מחט בערמת השחת הסטטיסטית. עם ישראל אוהב כותרות מפוצצות הן ה- link bait האולטימטיבי וזה לא ישתנה. |
|
| מחבר: | מאדים [ א' יוני 16, 2013 11:49 am ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
אנליטיקס עובד בכמה צורות, יש את החתימה בפוטר של העמוד ויש את התוספת ל-URL שמופיעה כשמקשרים מההומפייג'. אני לא תורם לתוספת הזו. ברור לי שזה מינוס קטן ולא משמעותי אבל זה משנה לי. בדיוק כמו שאני משתמש אחד וזניח אבל אני לא נכנס לוואן ביי-הוק וביי-קוק. |
|
| מחבר: | רן [ א' יוני 16, 2013 2:04 pm ] |
| נושא ההודעה: | Re: כיצד תייצר ידיעה מאד לא מוצלחת (וואלה! ספורט) |
שלא תבין לא נכון, אני בעד. פשוט כבר התייאשתי מלצפות לצרכנות נבונה מישראלים. אנשים לא אכלו קוטג' חודש והסתובבו עם חזה נפוח כאילו שהם נורמה ריי. כל מחאה צרכנית או חברתית מתמוססת כנגד העצלנות הישראלית המובנית בתרבות. ודרך אגב זה לא ביי קוק אלא ביי קרוק by hook or by crook |
|
| עמוד 1 מתוך 1 | כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|