סל ניוז

פורום הכדורסל המוביל של ישראל
עכשיו ה' יוני 25, 2026 8:15 am

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 129 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 7:57 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
היכולת של שיי לסחוט עבירות היא לדחוף את המגן עם הידיים ולא לקבל אופנסיב.
בסל הקריטי הוא גם עשה צעדים וגם אופנסיב ברור.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:04 am 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' אוקטובר 27, 2024 12:07 pm
הודעות: 709
בלוג: הצג בלוג (0)
https://www.facebook.com/share/19joZJVr ... tid=wwXIfr

זה היה די ברור גם בזמן אמת, אבל מהתמונות האלה זה ממש מרתיח, לא יודע איך שופט יכול להתעלם מדבר כזה כשזה מטר ממנו ומבט ישיר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:30 am 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3248
בלוג: הצג בלוג (0)
וואוו, איזה כמות של בכיינות פה על השיפוט. שתי הקבוצות הלכו לקו כמעט אותו מספר פעמים, רק שאינדי החטיאו זריקות קריטיות בסוף (בעיקר מת'ורין). היו כמה שריקות גבוליות במשחק אבל הן לא היו חד צדדיות. שיי באמת היה צריך לקבל תוקף על המהלך המדובר, אבל שופטים כמעט אף פעם לא שורקים את זה, בטח לא בסוף משחק. בתמונה הגדולה, שיי עם 33 נק' למשחק בסדרה, 8 מהן מהעונשין. בהנחה שלפחות חלק מהן מוצדקות (לדעתי רובן), זה לא בדיוק מסתדר עם הנרטיב של שחקן של 20 נק' למשחק שהשופטים נותנים לו במתנה 30. לא זוכר כזו התבכיינות כשדי ווייד הלך לקו 16 פעמים במשחק בסדרת הגמר מול דאלאס. או ג'ורדן עם 11 זריקות עונשין למשחק מול סיאטל בסדרת הגמר של 96' ו-12 למשחק בסדרה מול יוטה ב-98'.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:36 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' נובמבר 09, 2023 8:22 pm
הודעות: 1925
בלוג: הצג בלוג (0)
סבוניס,
אני לא אוהד של אינדיאנה, מעדיף שאוקייסי ינצחו כי נתנו עונה מדהימה.
אז זה לא בכיינות.
יש כאן קצת רמאות שמצד אחד שחקן מרביץ חופשי ומצד שני עסוק בלמכור עבירות על כל נגיעה בו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:41 am 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' אוקטובר 27, 2024 12:07 pm
הודעות: 709
בלוג: הצג בלוג (0)
כנ"ל.
בכיינות עלאק.. אנשים רוצים לראות אליפות מוכרעת בצורה הוגנת אז הם "בכיינים".


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:43 am 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3248
בלוג: הצג בלוג (0)
שיי ממש לא מרביץ חופשי בהגנה (וכשכן, שורקים לו). כמו כל סופרסטאר בהיסטוריה של הליגה, הוא למד איך לייצר לעצמו מרווח עם היד הנגדית. ג'ורדן עשה את זה המון, לברון במשך השנים, וגם יוקיץ' בימינו. ואם הוא רק עסוק בלמכור עבירות על כל נגיעה אז הוא לא עושה עבודה טובה במיוחד בזה, לפחות לא ביחס לסופרסטארים הגדולים של הליגה בעבר.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 8:47 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ה' נובמבר 09, 2023 8:22 pm
הודעות: 1925
בלוג: הצג בלוג (0)
לי זה מזכיר יותר את הארדן.
הליבורטן לא עושה את זה. אפילו לא קרוב.
אתה בעד שהלי גם יעשה את השטויות האלה?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 9:15 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
אה, לא שורקים את זה אז זה בסדר.
זה ממש מזכיר את וויד, שלקח לחלוטין אליפות בגלל שיפוט מוטה.
ג'ורדן אכל מכות רציניות שאי אפשר להשוות לכדורסל של היום.
שיי לא "יוצר" ספייס עם היד או למד לעשות את זה או איך שאתה לא קורה לזה. שיי *דוחף* עם היד הנגדית את המגן.
זה לא קרוב ליוקיץ שעושה זאת בצורה חוקית לגמרי.
רוב השריקות לשיי בכלל לא מוצדקות. תוריד לו איזה 4 זריקות עונשין במשחק+ כל האופנסיב האלה והופ מ 35 נקודות הוא יורד ל 25.
העניין עם השיפוט ממש לא מגיע רק מהפייסרס אלא מהרבה אוהדים של קבוצות אחרות+ אוהדי אוקייסי שבעצמם מקניטים אוהדי אינדי על זה שהשופטים שלהם.
אני לא מקווה לשיפוט ביתי, הבנתי מי הליגה רוצה שתזכה- אבל לפחות שיהיה הוגן.
משחק ההגנה של אוקייסי מבוסס לתפוס שחקנים בחסימות. תסתכל פעם או פעמיים ותבין.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 9:32 am 
מנותק
Senior

הצטרף: ב' נובמבר 27, 2006 2:55 pm
הודעות: 7675
בלוג: הצג בלוג (0)
שם בצד את המשרוקית הידידותית של שג"א.
הפייסרס פשוט זרקו את המשחק הזה לפח. רבע אחרון שבו אף שחקן שלהם לא מעז להסתכל על הסל, כל מי שקיבל כדור, גם עם נבט טוב לסל, ישר הסתובב וחיפש את האליברטון, רק כדי שילך אחד על אחד מול שומר טוב כשכולם צופים בו. לא מבין את זה.
נראו מבוהלים לגמרי ובהתאם גם פיספסו ריבאונד בהגנה כי כולם קפאו כשהיה צריך לעשות בוקס-אאוט.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 10:54 am 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ג' ספטמבר 22, 2009 12:33 pm
הודעות: 1796
בלוג: הצג בלוג (0)
סאבוניס, במחילה - הדוגמאות שלך ממש לא מוצלחות.
גמר 2006 זכור כמופע של שריקות מוטות ומצעד העונשין שוייד זכה לו. הייתה המון ביקורת בזמן אמת וגם לאחר מכן.
ולהשוות את הכדורסל של היום למה שהיה בתקופתו של ג'ורדן - אפילו בסופה - בהקשר של שיפוט ומכירת עבירות זה על גבול העלבון. העלו פה איזה קטע של שג''א מאחת הסדרות הקודמות (אאל''ט דנבר) שמישהו נושם לידו והוא חג ומועד ונופל משל סחט עכשיו תוקף מבארקלי דוהר למתפרצת. ג'ורדן לא עף ככה גם כשרודמן וליימביר הטיחו אותו לרצפה במהלכי wwe, וגם לא קיבל שריקות על הרבה מהלכים בסגנון.

אני מחבב את שג''א, ואין לי ממש פייבוריטית מובהקת בגמר הזה (קצת נטייה מובנית לאנדרדוג).
שג''א הוא לא הכוכב הראשון ולא האחרון שהליגה בוחרת לרומם כחלק מנרטיב שרוצים לשדר. כבר שנים יש ביקורת מוצדקת ברובה על הטיות השיפוט ואתרוג הכוכבים בליגה, ותמיד יש כאלה שאצלם זה בולט יותר. זה לא משהו אישי נגד שג''א ולא בכיינות, זה חלק מהמשחק בליגה הזו - חלק ממה שפוגם בה עבור רבים. שג''א - לזכותו או לגנותו, תלוי השקפה - מנצל את העניין בלי בושה, נוטה לתיאטרליות מוגזמת, וגם בתור הכוכב הגדול בליגה היום והפייבוריט המובהק לקחת את הגמר - חוטף את רוב האש.

וכן, הפייסרס נבהלו מעצמם וחרבנו לעצמם הזדמנות ענק שהרוויחו ביושר. הם לא צריכים להתלונן על שריקה כזו או אחרת אלה להבין איפה הם כשלו (וברוח הזו קרלייל דיבר). האוהדים זה סיפור אחר

_________________
Can you tell me where my country lies?

Gibon


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 12:09 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3248
בלוג: הצג בלוג (0)
לא אוהב השוואות רחוקות? אז בוא נראה מה קורה בעשור האחרון.

שיי כאמור הולך לקו 9 פעמים למשחק (בסדרה הזו ובפלייאוף באופן כללי).

2015: לברון עם 11 עונשין למשחק בסדרת הגמר מול ג"ס
2017: לברון עם 9 למשחק בפלייאוף
2018: שוב לברון עם 10 למשחק בפלייאוף
2019: קוואי עם 11 למשחק בגמר מול ג"ס. סטף הטהור בצד השני עם 10 למשחק (ודוראנט עם 12 למשחק מול יוסטון לפני שנפצע).
2020: ג'ימי בטלר עם 9 בסדרת הגמר מול הלייקרס (איידי ולברון בצד השני כל אחד עם מספר דומה של עונשין למשחק בפלייאוף)
2021: יאניס מוביל את מילווקי לאליפות עם 14 בסדרת הגמר
2023: יוקיץ' עם 8 זריקות למשחק בגמר מול מיאמי כשבצד השני באטלר עם פלייאוף של 8.5 למשחק.
2025: בדרך לגמר אינדי פוגשת את דונובן מיצ'ל (14 למשחק בסדרה) ואת בראנסון (9).


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 12:58 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ג' ספטמבר 22, 2009 12:33 pm
הודעות: 1796
בלוג: הצג בלוג (0)
אני לא מבין מה אתה מנסה להוכיח. כתבתי שהכוכבים בליגה מאותרגים ונהנים מהטיית שיפוט. שג''א לא המציא את זה, הוא לא הראשון ולצערי גם לא האחרון ש''סופג'' ביקורת כזאת, וזה לא הופך אותה לבכיינית או לא מוצדקת.
לעצם המתודולוגיה, אין שום משמעות לספירת זריקות עונשין שכזו. יש הרבה הטיות שיפוט שלא מתבטאות בהכרח בהליכה לקו אבל נותנות לכוכב התורן יתרון ''לא הוגן'' על פני היריב. רוצה לטעון שהכוכבים בליגה הרוויחו את זה בזכות, מעצם היותם טובים בכדורסל? זכותך.לטעמי זה פגם מהותי בליגה.
בכל מקרה ההשוואה הרלוונטית לשג''א (וכל כוכב אחר בהיסטוריה שנהנה מהשיפוט) היא לא הכוכבים האחרים, אלא השריקות שהיריבים שלו מקבלים או לא מקבלים. וכשמוסיפים תיאטרליות לעסק, מעצימים את הביקורת.

_________________
Can you tell me where my country lies?

Gibon


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:09 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
זה ממש לא רק שגא אלא גם דורט וקרוסו


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:38 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ש' אוגוסט 04, 2007 12:57 pm
הודעות: 6096
בלוג: הצג בלוג (0)
קרטמן כתב:
https://www.facebook.com/share/19joZJVraK/?mibextid=wwXIfr

זה היה די ברור גם בזמן אמת, אבל מהתמונות האלה זה ממש מרתיח, לא יודע איך שופט יכול להתעלם מדבר כזה כשזה מטר ממנו ומבט ישיר.

https://youtube.com/shorts/DT6Kv9P8h84

_________________
נערך יותר מפעם אחת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:43 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
3:34 לסיום. שגא על נייסמית שעומד מולו עם יד קצת קדימה. שגא קופץ לתוך היד של נייסמית וזורק לכיוון הכללי של הסל. לא רק שזה אפילו לא קרוב לעבירה, אף אחד בעולם לא מקבל שריקות כאלה.
באותו הרגע אינדי מובילה 101:97.
איכס, גועל נפש.

במקרה של ג'ורדן זה הרבה יותר עדין. שיי חסר הבושה דוחף מהחזה, ממרכז המסה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:44 pm 
מנותק
Freshman

הצטרף: א' אוקטובר 27, 2024 12:07 pm
הודעות: 709
בלוג: הצג בלוג (0)
אתה מתכוון למהלך שהוא הניח עליו את היד על הכתף? להבנתי זה דווקא מהלך חכם של שג"א וטיפשי של המגן, וזה נשרק כמעט תמיד. אסור להניח ככה את היד וזה צריך להיות אוטומטי ברגע שהוא זז.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:46 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ש' אוגוסט 04, 2007 12:57 pm
הודעות: 6096
בלוג: הצג בלוג (0)
האיראנים העירו אותי למחצית השנייה.
משחק יפה. האינדי שיחקו מעולה ברבע השלישי, ובמקביל הופתעתי לטובה מדיאגנו שנתן דקות לצאט והארטנשטיין ביחד.
האלי נח בתחילת הרבע הרביעי וההפרש נסגר בשתיים וחצי דקות.
השיפוט לא מוגזם בעיני. לא יותר ממשחק ממוצע של הסלטיקס או הלייקרס או יוקיץ'.
הם שפטו בצדק נגד כל מיני דחיפות של אוקייסי בריבאונד.
אני לא מספיד את אינדיאנה. בסוף ההפרש בין הקבוצות האו כמה טעויות וקצת החטאות.

_________________
נערך יותר מפעם אחת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 2:51 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
אני לא ראיתי שהוא שם עליו יד על הכתף אלא באוויר. וגם אם כן שום סיכוי שזאת עבירה. אתה לא יכול להמציא תנועה יש מאין לתוך יד של שחקן כל פעם ולקבל עבירה.
זה בעיקר מהלך טיפשי של שופט. יש גבול לכל תעלול ולא ךשם כך התכנסנו לראות כדורסל. אפשר למצוא על כל מהלך עבירה אם מתעקשים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 3:59 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ש' אוגוסט 04, 2007 12:57 pm
הודעות: 6096
בלוג: הצג בלוג (0)
https://www.reddit.com/r/nba/s/uw7RHtXP7p

אם כבר, זו הייתה טעות השיפוט הכי בעייתית במשחק בעיני

_________________
נערך יותר מפעם אחת


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 4:58 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 19749
בלוג: הצג בלוג (0)
אבו שוקרי כתב:
שום מילה על השיפוט ATT?
אני כבר לא ממתין לשיפוט ביתי רק לשיפוט הוגן.

נראה שההודעה שכתבתי לא נשלחה...

אני לא מבין גדול בשיפוט
ואני צריך לראות שוב כדי להבין מה הלך שם -
למרות שלא אני ולא אתה יכולים להיות אובייקטיביים בנוגע לזה -
אבל כרגע לפחות, זו מרגישה לי קצת כמו התבכיינות.
אני לא חושב ששיחקתם טוב ברבע האחרון...

באופן כללי, יש המון עבירות שלא נשרקות במשחק.
השופטים מאפשרים שמירה אגרסיבית מאוד.
מי שהיה אגרסיבי יותר לאורך רוב המשחק - ואני אומר את זה לטובה - זו אינדי,
ששומרת את שיי ואת מובילי הכדור בצורה אינטנסיבית מאוד, עם לא מעט פאולים פוטנציאליים, שסביר שהיו נשרקים בעונה הסדירה.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 5:09 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 19749
בלוג: הצג בלוג (0)
OKC הראתה הרבה אופי במשחק הזה.
הייתי יחסית אופטימי לגבי משחק מספר 4
כי זו המנטליות של הקבוצה הזאת - לא לוותר, להילחם, להופיע עם הגב לקיר.

אני לא יודע למה לצפות במשחק מספר 5.
זה עדיין משחק של do or die וזה בבית
אבל אני לא יודע באיזו רמת אינטנסיביות הם יגיעו.
מקווה ש-10/10 כי אינדי היא קבוצה מעולה והייתה טובה יותר הלילה, ברוב שלבי המשחק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 5:10 pm 
מנותק
Sophomore

הצטרף: ש' פברואר 23, 2013 9:43 pm
הודעות: 1608
בלוג: הצג בלוג (0)
הסרטון הוסר.
דווקאי בעינייני שיפוט אני נייטרלי מאוד. משחקי הבית שלנו בניו יורק היו עם שיפוט ביתי מה שנקרא. הרגו שם את ברונסון.
פה זה משהו שלא רק אוהדי אינדי מציינים.
אתה מדבר על השמירה בהובלת הכדור של אינדי ויש בזה משהו, מצד שני אלו עבירות קטנות שלט משפיעוצ על המשחק.
מהצד השני קארוסו ודורט תופסים שחקנים ב 2 ידיים ומפוצצים חופשי, הרבה חטיפות שלהם אולי נקיות על היד אבל הם עושים עבירה ברורה על הגוף. בכלל חסימות ללא כדור של אוקייסי תמיד תמיד מלוות בתפיסת שחקן.
שיי זה כבר אתרוג שלא ברא השטן. מרביץ בהגנה ואני דווקא בעד כי הוא באמת לא יוצא דופן. מצד שני הוא "יוצר" לעצמו ספייסינג עם דחיפות ברורות במרכז הכובד של המגן עם היד הנגדית.
שלא לדבר על זה שליטופים עליו נשרקים. עוד לא ראיתי שחקן באינדי שמקבל שריקה על ליטוף.
מהלך לפני הסל עם הצעדים והדחיפה האלי קלע בחדירה לסל עם עבירה ברורה של צאט או הגרמני. הצליח לסיים בכל מקרה, אבל אפילו לא חשבו לישרוק והיה שם מגע חזק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 5:26 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 19749
בלוג: הצג בלוג (0)
אבו שוקרי כתב:
מצד שני אלו עבירות קטנות שלט משפיעוצ על המשחק...
מהצד השני קארוסו ודורט תופסים שחקנים ב 2 ידיים ומפוצצים חופשי...
מרביץ בהגנה ואני דווקא בעד כי הוא באמת לא יוצא דופן....
עוד לא ראיתי שחקן באינדי שמקבל שריקה על ליטוף.
... אבל אפילו לא חשבו לישרוק

אני לא מרגיש שאתה נייטרלי.
לא קרוב.

וזה בסדר, אתה אוהד של קבוצה
ויש לא מעט ניסויים שנערכו על כך שאנשים שונים רואים משחק שונה,
אני מניח, בין השאר, בגלל הטיית האישוש.

כך או כך, לדעתי הלא אובייקטיבית,
אינדי לא הפסידה את המשחק הזה על שיפוט.


נערך לאחרונה על ידי Att בתאריך ש' יוני 14, 2025 5:28 pm, נערך פעם אחת בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 5:28 pm 
מנותק
Junior

הצטרף: ו' יולי 21, 2017 5:18 pm
הודעות: 3248
בלוג: הצג בלוג (0)
ido כתב:
אני לא מבין מה אתה מנסה להוכיח. כתבתי שהכוכבים בליגה מאותרגים ונהנים מהטיית שיפוט. שג''א לא המציא את זה, הוא לא הראשון ולצערי גם לא האחרון ש''סופג'' ביקורת כזאת, וזה לא הופך אותה לבכיינית או לא מוצדקת.
לעצם המתודולוגיה, אין שום משמעות לספירת זריקות עונשין שכזו. יש הרבה הטיות שיפוט שלא מתבטאות בהכרח בהליכה לקו אבל נותנות לכוכב התורן יתרון ''לא הוגן'' על פני היריב. רוצה לטעון שהכוכבים בליגה הרוויחו את זה בזכות, מעצם היותם טובים בכדורסל? זכותך.לטעמי זה פגם מהותי בליגה.
בכל מקרה ההשוואה הרלוונטית לשג''א (וכל כוכב אחר בהיסטוריה שנהנה מהשיפוט) היא לא הכוכבים האחרים, אלא השריקות שהיריבים שלו מקבלים או לא מקבלים. וכשמוסיפים תיאטרליות לעסק, מעצימים את הביקורת.


זו הייתה תגובה לזה שאי אפשר להשוות לשחקנים כמו ג'ורדן או ווייד כי הליגה השתנתה. אז הראיתי ששיי לא חריג בכלל גם בהיסטוריה הכי קרובה.

מה שאני טוען הוא שבעיני אין כאן אירוע. ככה שורקים ב-נבא לפחות משנות ה-90. חלק מזה זה אולי כוכבים ש"הרוויחו" את השריקה, אבל יותר פעמים זה פשוט שחקנים חכמים שמבינים איך החוקים של ה-נבא עובדים ומנצלים את זה לטובתם. לא כולם סופרסטארים אגב. יש גם שחקנים אחרים שמתמחים בהוצאת המגן משיווי משקל ומכריחים את השופטים לשרוק בהתקפה. כריס פול למשל נשאר אמן בזה גם כשכבר לא היה שחקן עלית בליגה. רוב הפעמים שמעתי אנשים מדברים על זה בהערצה כהוכחה לחכמת המשחק שלו. וסביר להניח ששיי למד ממנו איזה שטיק או שניים כששיחקו יחד. ויש גם כאלה שמתמחים בהוצאת עבירות תוקף מהיריבים, לא פעם עם הגזמה של האירוע -- למשל פודזימסקי, דורט, ברנסון וקייסיפי (וגם על זה בד"כ אנשים מדברים בהערכה). שיי בעיני לא טוב יותר או גרוע יותר מאחרים לאורך השנים והסטטיסטיקה תומכת בזה.

אז בעיני זה די משעמם שאחרי כל משחק (בעיקר כזה שבו הקבוצה "שלך" מפסידה) זה הופך לדיון העיקרי. מי שנהנה מזה, שימשיך. ואני אמשיך להעיר (או שאולי לא) שבעיני זה נשמע כמו בכיינות או לפחות התמקדות מיותרת בצדדים הלא מעניינים של המשחק, שברוב המקרים גם לא באמת מכריעים משחקים.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: גמר נ.ב.א, משחק 4
הודעהפורסם: ש' יוני 14, 2025 5:31 pm 
מנותק
Hall of Famer

הצטרף: ב' דצמבר 11, 2006 2:48 am
הודעות: 19749
בלוג: הצג בלוג (0)
סאבוניס כתב:
ido כתב:
אני לא מבין מה אתה מנסה להוכיח. כתבתי שהכוכבים בליגה מאותרגים ונהנים מהטיית שיפוט. שג''א לא המציא את זה, הוא לא הראשון ולצערי גם לא האחרון ש''סופג'' ביקורת כזאת, וזה לא הופך אותה לבכיינית או לא מוצדקת.
לעצם המתודולוגיה, אין שום משמעות לספירת זריקות עונשין שכזו. יש הרבה הטיות שיפוט שלא מתבטאות בהכרח בהליכה לקו אבל נותנות לכוכב התורן יתרון ''לא הוגן'' על פני היריב. רוצה לטעון שהכוכבים בליגה הרוויחו את זה בזכות, מעצם היותם טובים בכדורסל? זכותך.לטעמי זה פגם מהותי בליגה.
בכל מקרה ההשוואה הרלוונטית לשג''א (וכל כוכב אחר בהיסטוריה שנהנה מהשיפוט) היא לא הכוכבים האחרים, אלא השריקות שהיריבים שלו מקבלים או לא מקבלים. וכשמוסיפים תיאטרליות לעסק, מעצימים את הביקורת.


זו הייתה תגובה לזה שאי אפשר להשוות לשחקנים כמו ג'ורדן או ווייד כי הליגה השתנתה. אז הראיתי ששיי לא חריג בכלל גם בהיסטוריה הכי קרובה.

מה שאני טוען הוא שבעיני אין כאן אירוע. ככה שורקים ב-נבא לפחות משנות ה-90. חלק מזה זה אולי כוכבים ש"הרוויחו" את השריקה, אבל יותר פעמים זה פשוט שחקנים חכמים שמבינים איך החוקים של ה-נבא עובדים ומנצלים את זה לטובתם. לא כולם סופרסטארים אגב. יש גם שחקנים אחרים שמתמחים בהוצאת המגן משיווי משקל ומכריחים את השופטים לשרוק בהתקפה. כריס פול למשל נשאר אמן בזה גם כשכבר לא היה שחקן עלית בליגה. רוב הפעמים שמעתי אנשים מדברים על זה בהערצה כהוכחה לחכמת המשחק שלו. וסביר להניח ששיי למד ממנו איזה שטיק או שניים כששיחקו יחד. ויש גם כאלה שמתמחים בהוצאת עבירות תוקף מהיריבים, לא פעם עם הגזמה של האירוע -- למשל פודזימסקי, דורט, ברנסון וקייסיפי (וגם על זה בד"כ אנשים מדברים בהערכה). שיי בעיני לא טוב יותר או גרוע יותר מאחרים לאורך השנים והסטטיסטיקה תומכת בזה.

אז בעיני זה די משעמם שאחרי כל משחק (בעיקר כזה שבו הקבוצה "שלך" מפסידה) זה הופך לדיון העיקרי. מי שנהנה מזה, שימשיך. ואני אמשיך להעיר (או שאולי לא) שבעיני זה נשמע כמו בכיינות או לפחות התמקדות מיותרת בצדדים הלא מעניינים של המשחק, שברוב המקרים גם לא באמת מכריעים משחקים.

אני מסכים עם סאבוניס בשתי הנקודות המרכזיות
ואגב, ג'יי-דאב שהיה גרוע בזה קצת השתפר...


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 129 הודעות ]  עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

כל הזמנים הם UTC + 2 שעות [ שעון קיץ ]


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], נביא בעירו ו 19 אורחים


אתה לא יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול לצרף קבצים בפורום זה

חפש:
עבור ל:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.